Er Pokemon død?

Alt som omhandler PokeTeam.dk som websted, f.eks. forslag til forbedringer, ris og ros.

Indlægaf MP » 17. maj 2015, 22:46

^ Jeg synes da, at vi, det nuværende personale, har lavet en del events, siden du forlod personale gruppen. Jeg valgte dog at springe over dette års Påske event, da jeg og de andre ikke havde tid til at afholde eventen. :)
It´s sane to be insane and insane to be sane!

Billede

Tak til DarkMew

Billede

Tak til DarkMewtu
Brugeravatar
MP Kvinde
Centralstyrelsens administrator

Land: Danmark

Indlægaf Ellechim » 18. maj 2015, 10:03

Her var planlagt events til stort set hver måned, og det har jeg hverken set noget til, eller hørt noget om fra dem jeg ved er aktive kiggere herinde. Sure, det er meget arbejde. Jeg havde ikke forventet andet, da jeg lavede listen. Jeg regnede også med at stå for det meste selv, da der sjældent var opbakning til hjælp.
Billede
Brugeravatar
Ellechim Kvinde
Supertræner
Supertræner

Indlægaf DARKMEW » 18. maj 2015, 20:56

hvad jeg har set af hidtil afholdte events har der ikke været særlig stor tilmælding, så om det virkelig er nødvendig at bruge energi og arbejdskraft på det ved jeg ikke om det skulle prioiteres.
at afholde sådan noget er en meget god ide for stemingen og hyggens skyld men det kræver også folk tilmelder sig, og hvis det bliver en hypi ting er det heller ikke nødvendigvis noget særlig længere.
Brugeravatar
DARKMEW Mand
Supertræner
Supertræner

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf Latios » 18. maj 2015, 21:04

DARKMEW skrev:hvad jeg har set af hidtil afholdte events har der ikke været særlig stor tilmælding, så om det virkelig er nødvendig at bruge energi og arbejdskraft på det ved jeg ikke om det skulle prioiteres.
at afholde sådan noget er en meget god ide for stemingen og hyggens skyld men det kræver også folk tilmelder sig, og hvis det bliver en hypi ting er det heller ikke nødvendigvis noget særlig længere.

Jeg er enig. I hvert fald i de sidste par events synes jeg ikke, at der har været så mange tilmeldinger. Jeg var på et tidspunkt den eneste deltager i en påske-skrivekonkurrence.
Hvis du er interesseret i en kamp, så send mig en PM :D Bwuhahahaha! Usynlig skrift!
Spoiler: Vis
BilledeBuuuh! Bwuhahahaha!!!!! Mere usynlig skrift!!!!
Brugeravatar
Latios Mand
Erfaren træner
Erfaren træner

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Mwthorn » 18. maj 2015, 22:33

Her er hvad jeg mener, folk er jo forskellige:
- Nogen vil gerne have alle nyheder omkring Pokémon, følge med i alt og alt indhold, muligvis competitive også.
- Nogen er bare i baggrunden eller bare sammen med nogle i virkeligheden og kender ikke noget til disse grupper og fælleskaber.
Så dermed vil jeg mene det er svært at skabe en oversigt eller rettere sagt, et fælles sted at være. Folk så meget spredte at det kan føles dødt mange steder.
Jeg er mere tit på Google Hangout hvis jeg vil snakke med folk omkring Pokémon.

En ting mere, er et forum for gammeldags? :? Tror jeg ikke helt men... det det nok for mig eftersom jeg ikke rigtig bruger et forum mere :lol:
Brugeravatar
Mwthorn Mand
Juniortræner
Juniortræner

Geografisk sted: Roskilde

Indlægaf Sauran » 28. maj 2015, 20:06

Tahu 1 skrev:Så spørger jeg, af ganske almen nysgerrighed, hvis du ikke spiller hverken TCG eller DS spillene, hvad laver du så, når du "udøver" din Poémon interesse? :)

Jeg har set de fleste afsnit. Dog mangler jeg at se de fleste af de afsnit som ikke blev oversat til dansk. Dem kan man se på forskellige sider og You Tube.
Sauran
Ny træner
Ny træner

Indlægaf DARKMEW » 15. jul 2015, 22:48

ikke for at prikke hul i det her tema igen men hvem står for nyheds delen ?
for jeg kan godt forstå at det med at Iwata død måske ikke så så relavat rent poémon massig men hvad med den "ukendte" pokëmon der er blevet leaket i Coro coro den har da i høj grad nyhedsvardig selv for danskerne.
en nyhed som den kan jo også trakke nye bruger til og skabe sekulationer så som

- Gen 7?
- Nye former til Zaygard?
- Nye Mega
- Nyt spil
- Eller bare en pokemon som graudon fra film 7 (mener det var film 7) kan jo ikke tjekke i film afdelingen mere da den jo er nedlagt >__>

det sku lidt surt at siden egentlgi kun er RPG og et par forum indlæg men at det så mest er i "leg" og så de samme 5-6 emner der bliver genopfrisket igen og igen.
Brugeravatar
DARKMEW Mand
Supertræner
Supertræner

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf MP » 16. jul 2015, 16:22

Vi er ramt af ferie lige nu, men er sker ting i baggrunden. :)
It´s sane to be insane and insane to be sane!

Billede

Tak til DarkMew

Billede

Tak til DarkMewtu
Brugeravatar
MP Kvinde

Indlægaf IndigoInversion » 1. nov 2015, 07:58

Jeg har været medlem af Poketeam i... omkring 9 år nu, tror jeg? Jeg er ikke helt sikker, men jeg var bruger nummer 110 på det gamle Pokéteam, og jeg kan huske jeg tilbragte hver eneste dag på den hjemmeside i flere år. I decembermåned sneg jeg mig altid ud af sengen efter midnat for at tænde min gamle stationær igen efter min sengetid, bare så jeg kunne få en af de seje, limited edition Pokémons i julekalenderen. Da jeg oprettede min bruger var jeg stadig bare et barn, og nu er jeg en voksen mand. Tiden er gået stærkt.

Jeg kan huske jeg forsøgte at samle på alle de dyre, sjældne, seje Pokémons og sparede sammen i flere måneder for at købe de åndssvage Zap og Meadow Plates. Jeg var aktiv i QB-boksen(var det ikke det den hed?), og jeg havde en meget aktiv spriteshop og skrev lange indlæg i RPGen hvor jeg blev netkærester med mullemor (hahaha)
Jeg elskede halloween. Flagermusene på ens profil og den uhyggelige musik. Jeg savner gaverne der dukkede op på min skærm, men som jeg desværre altid missede fordi jeg klikkede for hurtigt væk. Jeg savner spillet hvor man skulle gætte en Pokémons navn inden for et vis antal sekunder for at få nogle få PD. Jeg må indrømme jeg skrev et program til at gøre det for mig, så jeg fik lidt smæk af DarkMewtu. Det er jeg egentligt lidt ked af. Nu når vi allerede taler om det emne, så kan jeg lige så godt fortsætte: Jeg uploadede et billede fra min computer som avatar i stedet for de prædefinerede, jeg legede med javascriptet på Poketeam næsten hver eneste dag i løbet af det sidste år jeg var aktiv, og det resulterede i mange sjove situationer. Jeg fik en masse ultraballs som havde en anden brugers bruger ID, så jeg skrev til DarkMewtu "fordi de ikke virkede", og så fik jeg smæk igen. Jeg havde generelt bare en masse items jeg ikke burde have, og nogle af dem var sådan nogle seje gule trekanter med en tekst som lød noget i stil med: "Dette item kan kun fås hvis en bruger har forsøgt at snyde sig til items". Ups. Jeg udnyttede også gavesystemet, indstillede min computer til at opdatere hvert minut på halloween hvor man kunne få en gave på et tilfældigt minut hver time, og jeg tror også jeg blev banned et par gange på grund af disse ting. Jeg kan huske jeg engang solgte en masse af min Pokémoner til næsten ingen PD, hvorefter jeg satte en Unown L til salg for 50.000 PD. Det var en ranger der købte denne Unown, og i vrede blev jeg så banned igen, haha. Gode tider. Jeg tror også jeg på et tidspunkt forsøgte at overtale alle Arena Ledere og DM og DM2 til at gøre mig til Arena Leder, bare så jeg kunne få en gratis Armaldo fordi jeg samlede på bug types. I må egentligt undskylde alt besværet. Man kan vel sige at jeg opdagede en masse sikkerhedshuller, men hvad nytter det når det alligevel var mig der var problemet. Og til DM og DM2, I må også undskylde hele episoden omkring Morten og.. Det var noget med en advokat og den slags ting.
Og også til DoubleSoul, Kami og hvem jeg ellers har trådt på. Jeg var en kæphøj, bossy 13 årig.

Som man kan høre, så har jeg rigtigt rigtigt mange minder fra Poketeam. Det er en skam at det ikke længere er en aktiv hjemmeside. Der var nogle få brugere der holdte hele hjemmesiden i gang, og hundredvis af nye brugere der havde lyst til at registrere sig og være aktiv på grund af det miljø der var. Det var også interessant. Man kunne fange Pokémoner, tjene PD, sælge og købe Pokémoner og items og meget mere. Man må ikke glemme det kæmpe lager af information om alt der havde med Pokémon at gøre. Walkthroughs, anime referater, fun facts, beskrivelse af TCG, samling af openings, dansk manga, alt muligt.. PÅ DANSK. Det eneste sted på internettet man kunne få så meget information om Pokémon på dansk, og nu er det hele væk. Ingen kommer nogensinde til at lave det hele igen. Det er urealistisk, og interessen er der ikke. Et væld af unikt info på dansk.. Jeg tror det er meget svært at finde den mængde information på andre sprog end engelsk. Tusindvis af timer og års arbejde ud af vinduet :/

Men når det kommer til stykket, så er anime og manga bare ved at dø her i Danmark. Det virker som om det var mest populært fra 2000 til måske.. 2007? Dem der var 15 dengang er mellem 23 og 30 nu. De går på universitetet eller har fultidsjob, barn eller bare andre interesser. Lige nu er anime ikke super populært længere - ser det ud til. Det kommer ikke rigtigt i fjernsynet længere. Jeg ser skældent anime DVDer til salg længere. Derfor er det næsten kun de få unge mennesker der har fået en interessere for disse ting og alle de fuldvoksne mennesker, som kan holde det her kørende. Men Tobias der i 2007 var "14 og godt kunne lide Pokémon", er nu 22 og læser kemi i Frankrig og ryger sig skæv hver anden weekend. Det er selvfølgelig ikke alle der er sådan, og det var naturligvis et overdrevet eksempel, men det illustrerer meget godt hvordan folk kan udvikle sig. Selv Pokémonfans.

Det jeg savner mest på denne side er dynamik. Den kan på ingen måder måle sig med det gamle Pokéteam, og det er klart. Det var en virkeligt populær hjemmeside hvor tusindvis af brugere var registrerede, og der var blevet arbejdet på den i flere år. Denne hjemmeside er bare et low-effort forsøg på at holde Pokéteams hoved over vandoverfladen med et blylod. Ja, der kommer nyheder og der er et forum, men når GCTA systemet, PokeDollars, QB-boksen og så videre ikke er her, så er det bare ikke helt så attraktivt. Og jo færre brugere der er, jo færre kommer der til. Og jo færre indlæg der bliver skrevet, jo sjældnere tjekker folk hjemmesiden. I 2008 havde jeg altid Poketeam åben på min computer. Hver eneste dag. Nu besøger jeg Poketeam nogle få gange om året, bare for at se at der er blevet skrevet 3 indlæg i de tråde jeg er interesseret i, og så smutter jeg igen. Det er lidt trist. Og faktum er at det nok aldrig rigtigt bliver bedre. Hvordan skulle det? Vi har jo navnet, farven, alle brugerne der har holdt fast.. Og alligevel går det kun ned ad bakke. Tidligere i dag så jeg en masse gamle danske anime og manga boards fra 2004 til 2007. En masse søde børn med nuttede japanske smileys der skrev om anime og mange og anbefalede serier til hinanden. Der var så megen aktivitet og glæde og entusiasme. De er også væk nu. Eller inaktive. Jeg har fundet TO semi-aktive danske anime/manga forums, men de fleste af indlæggene er fra 2010-2013, og kun meget få er blevet skrevet i år. Jeg tror ikke kun Poketeams død er forårsaget af mangel på nyheder og brugere. Tværtimod tror jeg, at mangel på brugere er forårsaget af anime og mangas død i Danmark. Og jeg tvivler meget på at det nogensinde kommer til at gå op ad bakke igen. Desværre.
IndigoInversion
Juniortræner
Juniortræner

Indlægaf Tahu 1 » 1. nov 2015, 12:54

Jeg må desværre give dig ret i en lang række af dine punkter II, men så vil jeg også sige at der er håb forude :D
DM'erne har nemlig taget kampen op igen, og lavet en ny side, der har meget af den samme energi som det gamle PokéTeam, som vi alle elsker og savner.
Så hvis du kigger forbi PokéMania, eller klikker på linket i DARKMEW's signatur på denne side, så tør jeg næsten godt garantere at du hurtigt vil komme til at føle dig hjemme :D
~RPG karakter~
Billede
((Klik på billedet for mere info))

Billede
Brugeravatar
Tahu 1 Mand
Skribent
Skribent

Geografisk sted: Holbæk, Vestsjælland.

ForegåendeNæste

Tilbage til Om PokeTeam