Ligafodbold

Diskussion af bøger, film og musik.

Indlægaf Charity » 10. jun 2013, 08:50

Dette emne omhandler de forskellige ligaer inden for fodbold, hvilket eksempelvis kan være ligaer som Premier League, La Liga, Superligaen, Serie A e.l. Her kan der skrives og debatteres om,

- Hvem der er jeres yndlingshold og hvorfor. Der skal nok komme nogle diskussioner, når en proklamerer, at vedkommendes hold er det bedste i verden, haha.
- Hvilke transfer i håber finder sted og generelt bare transfernyheder og -rygter (sommer-/vintertransfervindue).
- Hvilke højdepunkter I har for den forgangne sæson (eller ældre sæsoner for den sags skyld).
- Andre ting.
Charity Mand
Pokémon-træner
Pokémon-træner

Geografisk sted: Sjælland
Land: Danmark

Indlægaf Pokelol » 10. jun 2013, 09:00

Lad mig starte med at sige, at mit yndlingshold er Manchester United og den spanske liga er en flok vatnisser hele bundtet.

Jeg har været meldte ind i Uniteds fanklub siden jeg blev født, men blev meldt ud af den igen for en del år siden, da det blev for dyrt. Der har været en charme over United - Deres spillere, spillestil og Sir Alex. Det er bare klubben for mig.

Mht. transfers glæder jeg mig egentlig kun til at se, hvor to spillere havner henne - Gareth Bale og Robert Lewandowski. Bale hører til i engelsk fodbold, og selvom Lewandowski nok ender i Bayern (Selvom de ikke har noget at bruge ham til), håber jeg han finder sig til rette i United
Så giv mig dog min studenterhue.
Brugeravatar
Pokelol Mand
Kongresmedlem
Kongresmedlem

Geografisk sted: I mine bukser.

Indlægaf Charity » 10. jun 2013, 09:03

Selvom det vil gøre livet svært for andre hold i Premier League, så vil jeg intet have imod, at United går hen og tager Bale, selvom jeg helst så ham i en anden liga - eksempelvis La Liga hos Real Madrid. Men så længe Tottenham mister ham, så er jeg en fint tilfreds Arsenal fan ;)
Charity Mand
Pokémon-træner
Pokémon-træner

Indlægaf Pokelol » 10. jun 2013, 09:13

Det ville være synd at ødelægge Bale i La Liga. De ligger jo ned konstant og har næsten ingen effektive spil minutter /:

Kan forestille mig, Bale enten bliver i Tottenham eller måske bliver købt af et større, engelsk hold. Føler lidt han hører hjemme i engelsk fodbold og gør det bedste der. Men hvis han ryger, mister Tottenham næsten hele deres hold. Det passer med, at United kan have købt to hele hold i form af to spillere over to sæsoner :P
Brugeravatar
Pokelol Mand
Kongresmedlem
Kongresmedlem

Indlægaf Charity » 10. jun 2013, 09:21

Tottenham får det nok svært, hvis de mister Bale, selvom de selvfølgelig inkasserer en stor sum penge. Han har jo været deres altoverskyggende stjernespiller denne sæson, hvor han godt nok har sikret dem en masse point. Hey, måske Arsenal får Bale, som jo er Arsenalfan? Det kommer dog nok ikke til at ske med Wengers holdning til brug af holdets økonomi :P
Charity Mand
Pokémon-træner
Pokémon-træner

Indlægaf Pokelol » 10. jun 2013, 09:25

Bale ville være en rigtig god erstatning efter tabet af van Persie. Det ville også give Arsenal et rigtigt skræmmende hold til næste sæson. Ved ikke helt med Wengers holdning, men for at kunne konkurrere om titlen igen, må Arsenal forstærke deres hold.

Nu hvor vi kom ind på økonomi: Monaco? De har jo næsten lige købt Radamel Falcao fra Athletico Madrid. Gad vide hvilke flere de hiver ind og om de bliver en rigtig stor trussel for PSG
Brugeravatar
Pokelol Mand
Kongresmedlem
Kongresmedlem

Indlægaf Charity » 10. jun 2013, 09:30

Altså, Wenger har jo fået 70 millioner pund at købe for i dette vindue. Om han bruger dem er selvfølgelig aldrig til at sige.

Monaco har jo også købt Carvalho, Moutinho og Rodríguez, så de er jo fint på vej til at kunne kæmpe med om topplaceringer til næste sæson i den franske liga, da de jo også har nogenlunde spillere på de andre pladser. Det skulle dog ikke undre mig, om de køber flere navne inden næste sæson. Herefter kan de altid købe nye spillere de næste transfervinduer, så de også kan konkurrere mod hold fra andre ligaer, hvis de skulle gå hen og kvalificere sig til noget Europa League eller Champions League. Hvad man dog ikke kan med penge.
Charity Mand
Pokémon-træner
Pokémon-træner

Indlægaf Pokelol » 10. jun 2013, 09:54

Fodbold er desværre blevet en sport, hvor holdet med de fleste penge og bedste indkøb vinder. Se bare på PSG. Men nej, tror bestemt ikke Monaco er færdig endnu. Læste lige nogle af deres indkøb, og det tegner godt for næste sæson.

Man kan også tage Bayern som et eksempel - Da Dortmund blev bare lidt af en trussel, rygtedes deres profiler til Bayern. Der er ikke mange spillere, der bliver taget op fra et ungdomshold og bliver en profil /:

Så også, at et Agger-skifte til Monaco var et rygte. Ellers glæder jeg mig også lidt til at se, hvor Eriksen ender henne (Hvis han ikke allerede har fået en kontrakt et sted)
Brugeravatar
Pokelol Mand
Kongresmedlem
Kongresmedlem

Indlægaf Charity » 10. jun 2013, 10:30

Glæder mig også til at følge Eriksen, selvom jeg stadig synes, han er en kende overvurderet. Se eksempelvis på landsholdet (dog et pænt frispark mod Georgien). Han har godt nok været en af de store spillere på Ajax' hold sidste sæson, men det er trods alt også Æresdivisionen og ikke en af de helt store ligaer. Bliver dog spændende at følge ham.
Charity Mand
Pokémon-træner
Pokémon-træner

Indlægaf Pokelol » 10. jun 2013, 10:35

Enig - Eriksen var et stort talent, men er nok faldet lidt af på den. Ajax er et godt sted at udvikle sig, men man skal helst videre inden man spilder for meget af sin tid, hvis man er god nok.

Kan ikke se Eriksen i andre ligaer end Spanien eller Italien. Den franske er ikke god nok, og den tyske samt engelske er alt for hård til hans spillestil. Kunne godt se Eriksen blive købt af en klub i midten af La Liga.
Brugeravatar
Pokelol Mand
Kongresmedlem
Kongresmedlem

Næste

Tilbage til Kultur