Pokemons Guldalder er forbi

Generelt om Pokémon.

Indlægaf Prince Mewtwo » 29. apr 2016, 20:53

Pokemons gyldne tid er forbi.... Den gyldne æra var generation 1, 2, og 3! I spillene var disse generationer, gav det at være Pokemon Fan meget mere mening! Bevares, jeg elsker Mega Evolutions, og Primal Reversions, men jeg er SÅ træt af, at man altid taber i Battle Tower modes, og at det ALTID er de samme pokemoner, med samme angreb, som man skal stride imod... F.eks., i Battle Tower i Omega Ruby kæmper man næsten altid mod Quagsire med Bulldoze, Blissey, eller Bronzong, og i Free Battle får jeg evig og altid Darkrai med Dark Void, som modstander... Jeg savner spil, ligesom med Stadium, og Colosseum, hvor hårdt trænede Pokemon gav mening, og hvor man eksempelvis i Stadium, kunne bruge sin hårdttrænede Zapdos fra Yellow, til at vinde i Pokecup, eller at bytte sin Dratini fra Leafgreen over til Colosseum, og træne ham op i Mt. Battle. Samtidig var Pokemon´erne i de 3 første generationer mere spændende, og havde mere personlighed, end i de forrige generationer(Er dog alligevel vild med Lucario, Zoroark, og Hoopa), og der var ikke de dumme natures(Jo i gen 3, men så vidt jeg ved, var det først i gen 4, at natures fik indflydelse på stats). Men hvad mener I?? Mener I også, at Pokemons Guldalder var fra gen 1-3??? :)
Prince Mewtwo
Juniortræner
Juniortræner

Land: Danmark

Indlægaf MeJoho » 29. apr 2016, 21:00

Det eneste jeg vil give dig ret i er at Pokémon er alt for tilfældigt når det kommer til kampe. Man kan ikke være den bedste i verden, for i sidste ende er det ligesom sten, saks og papir, næste år kommer der en ny og tager tronen fordi vinderen er den med flest heldige critical hits.
Brugeravatar
MeJoho Mand
Gymleder
Gymleder

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Abubecka » 29. apr 2016, 21:24

Hvis Pokémon havde en guld alder, så var det i Gen IV og den kom delvist tilbage i Gen VI. Selvom jeg ikke var helt ombord med Natures og IVs i Gen IV så er det noget af det bedste der er sket for Pokémon. Måske er det de samme Pokémon man møder, men så ved man også hvilke strategi man skal bruge.
Gen I og II handlede om at finde en stærk Pokémon og så bare spamme de stærkeste angreb den kunne lære. I dag handler det om at finde den bedste strategi der kan dække over flest typer, selvom de flest dog helder til at bruge Legendaries og jeg håber Sun/Moon kan balancere VGC.
RPG
Billede
Dr. Theodor Pois
Billede Billede Billede
Hvis der er nogen der vil i kontakt med mig i RPGen så skal de sende mig en PB.
Jeg bedømmer alle kampe på Pokémon Showdown.

Billede
Brugeravatar
Abubecka Mand
Supertræner
Supertræner

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Wartortle » 25. okt 2018, 19:25

Pokémons gulalder er ikke forbi, for pokémon dør!
Iris/Luxray
Storm/Pikachu
Chrona/Galvantula
Jayden/Rampardos
Zeke/Venipede
Zapdos

28 - 08 - 2008
Brugeravatar
Wartortle Kvinde
Gymleder
Gymleder

Geografisk sted: Danmark