Bøger til en bogorm?

Debat om bøger.

Indlægaf Tahu 1 » 30. jun 2013, 22:29

Slaget i Caïssa kan sikkert findes i Bog & Idé, det er der jeg har købt min :)
Ellers kan du låne den/dem på biblioteket :)

Oprindeligt er det jo 3 bøger, men de kan også købes som en :)
~RPG karakter~
Billede
((Klik på billedet for mere info))

Billede
Brugeravatar
Tahu 1 Mand
Skribent
Skribent

Geografisk sted: Holbæk, Vestsjælland.
Land: Danmark

Indlægaf Funter » 1. jul 2013, 07:42

Hov, 13, 14 ?! kan ikke holde styr på min egen alder xD

Men tahu ... Jeg skal jo bruge mine penge på den nyeste bog i Nicholas Flamels hemmeligheder ... Den er lige kommet, og 5'eren stopper sådan et spændende sted
(skal bare huske at skynde mig med at læse den, inden mine forældre stjæler den xD)

Bliver nok nødt til at låne, selvom det jo klart er sjovest at kunne beholde dem xD
RPG pokemons:
Billede
Brugeravatar
Funter Kvinde
Supertræner
Supertræner

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf Tahu 1 » 1. jul 2013, 12:48

Nicholas Flamels Hemmeligheder?
Som i alkymisten Nicholas Flamel fra Harry Potter universet?
Fortæl!? o.o

Når du har læst dem, og set om det er noget for dig, kan du jo selv købe dem :D
~RPG karakter~
Billede
((Klik på billedet for mere info))

Billede
Brugeravatar
Tahu 1 Mand
Skribent
Skribent

Geografisk sted: Holbæk, Vestsjælland.

Indlægaf Funter » 1. jul 2013, 16:11

Uf, du siger fortæl? Jeg kan fortælle rigtig meget xD
Ja, den alkymist .. Faktisk (skal lige hente bogen for der står det) ... ... ... ...
Nicholas Flamel, verdens største alkymist, døde i Paris i 1418. Eller gjorde han?
Fandt han i stedet, som legenden fortæller, Abraham Magikerens bog og fandt han i den hemmeligheden bag evigt liv?
Og er det på grund af denne oldgamle og kraftfulde bog, at tvillingerne Sophie og Josh bliver hvirvlet ind i en række dramatiske begivenheder, der både har tråde tilbage til tidernes morgen og muligt fatale konsekvenser for fremtiden?
Kunne det måske være lige præcis Sophie og Josh, som er omtalt i Abraham Magikernes tågede forudsigelser?

Dette er hvad der står bag på første bog i serien, Alkymisten.
Det lyder måske lidt for klassisk, men forfatteren har virkelig gjort sit arbejde godt! Alt hvad der sker i bogen, har på en eller anden måde en relation til virkeligheden, eller et kendt univers.
Den store brand i paris, som ødelagde byen? Påsat af Dr. John Dee. Faktisk også en virkelig person fra 1400-tallet, Han arbejdede for den franske dronning. Alle de gamle kendte sager, er med i bogen, og den er SUPER GOD! :D Den skal bare læses, så meget!

Problemet er bare at den er lidt for god ... Hvad gør man når ens forældre stjæler ens egne bøger når man er ved at læse dem?
Og herefter skændes (lydløst - næsten) om aftenen, fordi de begge to er igang med samme bog? xD

Jeg mangler den nyeste bog i serien, som vist nok hedder ... .. Vogtersken
Alle de andre står på hyllen (nu nede i sofaen xD)

Kort, så omhanlder serien de to tvillinger, Sophie, og Josh.
To teeangere, hvis forældre er arkeologer, og derfor rejser meget. De kender som sagt alt til jordens skabelse m. m., pga forældrenes arbejde...
De bor pt. hos deres tante, sophie arbejder i en kafé, josh i en boghandler.
Nick, og Perry Flemming ejer boghandleren...

Dette afslører handling:
Spoiler: Vis
Det viser sig så, at den lille mand der stiger ud af en lang sort il, er Dr. John Dee. Han arbejder for De mørke ældste, og pt. har hans opgave i ca. 500 år, været at slå Nicholas og Perenille ihjel. Det er ikke gået specielt godt ...
Nå, men i denne bog har alle personer en aura, Har man træet, så kan man forme denne aura, og også bruge den som våben. Måske skabe flammer, is, eller bruge den til alkymi...
Sophie og Josh viser sig senere at være de to tvillinger som profetien i codex (abrahams bog) omhanlder. Sol og måne, Guld og sølv. Deres auraer er rent guld (Josh) og rent sølv (Sophie). Hvilket så betyder at de er meget stæke.
Sophie bliver herefter opvakt (kan nu bruge sine evner mht. aura) af Hekate, en af de Ældste.
Dr. John Dee, tager herefter Exkalibur, og slår livstræet, og Hekate ihjæl. Dette ødelægger også samtlige skyggeverdner som Yggdrasil har rødder og blade i. Skyggeverdner er små 'verdner' som man kan komme ind i ved hjælp af portaler. Altså lidt som en masse små unverser.
Hes´ksen fra Endor oplærer Sophie i vindens magi
Derefter flygter de sammen med Scathach (kendt som: Skyggen, krigerjomfruen, dæmondræberen, kongemageren mfl. fra andre historier) til paris. HEr bliver Sophie oplært i ildmagi, af en af Nicholas's tidligere lærlinge.

Jeg skriver ikke mere, for det ville tage mig en evighed, men det korte og det lange er, at de mørke ældste vil have fat på tvillingerne, så de kan bruge de magtfulde formularer som Codex indeholder, for på den måde at kunne tage jorden, samt dens befolkning :)
Der sker en hel masse, og hvis jeg skulle sige en lille smule, så ville jeg skulle bruge minimum 10 sider, for serien er nok på 2.500 sider intil videre, og der sker hele tiden noget :)

En gribende historie, der både foregår i nutidens univers, og i Fantasy :lol:
Jeg vil give den 6 ud af 5 stjerner !
RPG pokemons:
Billede
Brugeravatar
Funter Kvinde
Supertræner
Supertræner

Indlægaf Funter » 1. jul 2013, 16:13

Bøgerne er forresten baseret på ægte menesker. Der var omkring år 1400, en meget kendt alkymist ved navn Nicholas Flamel, som siges at have fundet kilden til udødelighed. Hans kone, Perenille Flamel, var kendt som spåkone, og trolkvinde...
Dr. John Dee, arbejdede for den franske dronning omkring samme tid...
RPG pokemons:
Billede
Brugeravatar
Funter Kvinde
Supertræner
Supertræner

Indlægaf ricoo » 3. aug 2013, 22:57

Funter jeg læste det du skrev om Nicholas Flamels hemmelighedder og lånte bogen på biblioteket. Den er bare super god har læst to af dem. Kan du måske fortælle mig hvor mangen der er for jeg tænker der er flere end to.
Rpg

Billede
Billede Billede Billede
Brugeravatar
ricoo Mand
Elitetræner
Elitetræner

Geografisk sted: sjælland

Indlægaf KaHLK » 4. aug 2013, 07:21

@ricoo: "Den udødelige Nicholas Flamels hemmeligheder" er en serie på seks bøger:
  • Alkymisten (The Alchemyst)
  • Magikeren (The Magician)
  • Troldkvinden (The Sorceress)
  • Nekromantikeren (The Necromancer)
  • Edsbryderen (The Warlock)
  • Vogtersken (The Enchantress)
Brugeravatar
KaHLK Mand
Supertræner
Supertræner

Geografisk sted: Helsinge