Banette

Diskuter og fremvis fanfiction.

Indlægaf Banette » 27. sep 2015, 18:07

Så ja, jeg besluttede mig for at prøve at lave en Fan Fiction.
Det forgår i et Pokemon Mystery Dungeon-agtigt univers, hvor der ikke eksistere trænere, men kun Pokémon. Hovedpersonen her er Banette, fordi Banette er min yndlings Pokémon. Men med alt det af vejen, lad os begynde!

Kapitel 1:
Der var mørke. Stilhed. Hvor var jeg henne? Jeg prøvede forsigtigt at bevæge mig. Lidt længere fremme så jeg det. Der var et lysere område, men jeg vidste ikke hvad der var der. Uden at vide hvad jeg ellers skulle gøre, gik jeg hen mod det. Jeg begyndte langsomt at kunne ane en skikkelse... Den lyste med gult, blåt og lyserødt. Var det Cresselia? Hvorfor var hun her?
Lige pludselig tog noget fat i min ryg. Jeg blev hevet kraftigt tilbage. Hurtigere og hurtigere...

Jeg slog øjnene op og rejste mig hurtigt. Jeg var badet i sved. Det var bare en drøm. Jeg begyndte at blive lidt urolig. Cresselia? Jeg havde for lang tid siden hørt en myte om, at hvis Cresselia dukkede op i din drøm, var det fordi at du var blevet udvalgt. Men mig? En ensom Banette? Hvorfor ville jeg blive udvalgt? En masse tanker kørte igennem mit hoved. Jeg kunne ikke falde i søvn igen, men solen var alligevel langsomt ved at gå op. Kan vide, hvad der ventede mig?
Jeg spiller ofte Smash Bros. 3DS - PM mig hvis du er interreseret i en kamp!
Brugeravatar
Banette Mand
Juniortræner
Juniortræner

Land: Danmark

Indlægaf Wartortle » 27. sep 2015, 19:37

Hmm. jeg håber der kommer mere. Alle nye aspiranter der vil skrive historier er jeg interesseret i at se udvikle sig, så jeg vil glædeligt følge med
Iris/Luxray
Storm/Pikachu
Chrona/Galvantula
Jayden/Rampardos
Zeke/Venipede
Zapdos

28 - 08 - 2008
Brugeravatar
Wartortle Kvinde
Gymleder
Gymleder

Geografisk sted: Danmark

Indlægaf Banette » 27. sep 2015, 21:27

Der vil uden tvivl komme mere senere :D
Brugeravatar
Banette Mand
Juniortræner
Juniortræner

Indlægaf Banette » 28. sep 2015, 10:00

Kapitel 2

Solen var stået op. Jeg boede i midten af en forholdsvis mørk skov, hvor træerne dækkede over det meste af himlen. Jeg var stadig lidt nærvøs efter den drøm, jeg havde. Det burde have en mening, men jeg kunne ikke stykke det sammen. Et mørkt rum... Et lyst punkt... Noget hev mig tilbage...
Nu hvor jeg tænker over det, hvad hvis det ikke var meningen at drømmen skulle være på den måde? Måske var det meningen at jeg bare skulle tale til Cresselia. Men et eller andet forstyrrede. En eller anden hev mig tilbage og forvandlede drømmen til et mareridt. Men hvem laver drømme om til mareridt?
Det hele begyndte at blive for meget for mig. Jeg gennemtænkte det for meget. Jeg var blevet sulten, og jeg måtte få noget at spise. Jeg gik ud og fandt bær. Jeg prøvede hele tiden ikke at fokusere på drømmen, men det var svært. Jeg kunne bare ikke stykke det hele sammen. Men så, mens jeg gik og ledte, stødte jeg på en Pokémon. Det var en Phantump. Den lå på sin mave. Det lignede, at den var blevet slået ud af nogen. Jeg prøvede forsigtigt at vække den. Den vendte langsmost hovedet om og prøvede at rejse sig op.
"Hj... Hjælp..." Sagde den lavmælt og brød sammen igen. Jeg samlede den forsigtigt op. "Er du blevet væk? Kan jeg hjælpe dig?" Sagde jeg til den. Den begyndte at svæve.
"Den vej..." Den begyndte at svæve fremad. Jeg fulgte efter. Hvor prøvede den at tage mig hen?
Brugeravatar
Banette Mand
Juniortræner
Juniortræner

Indlægaf Banette » 29. sep 2015, 22:19

Kapitel 3

Phantump stoppede. Stedet så tomt ud. Der var intet specielt her. Jeg kunne se et eller andet bevæge sig mellem træerne, men jeg var ikke helt sikker på, hvad det var. "Nu!" Råbte Phantump. Den ting der var mellem træerne åbnede øjnene. Det var en Trevenant. Jeg kiggede hurtigt bag mig, og der var flere af dem. Før jeg kunne nå at tænke mig om angreb de mig, og jeg faldt til jorden. Mit syn sortnedes, og jeg besvimede.
Jeg åbnede langsomt mine øjne igen. Det føltes som om mine øjenlåg var lavet af jern. Mit syn var tåget, men jeg kunne ane en skikkelse... Mit syn blev langsomt bedre, og jeg så det mørke område. Jeg kiggede ned, og der var lys, jeg var i det lyse område denne gang. Jeg kiggede bag mig, pg der stod hun. Cresselia.
"Han har angrebet Palkia." sagde hun. Palkia? Hvorfor blev Palkia blandet ind i det her?
"Verdenen er ved at blive ustabilt. Du må--" hun blev afbrudt. Hun vred sig, som om hun var blevet slået. En arm stak ud af hende, en lang sort arm, og den sorte skikkelse begyndte at krybe ud af Cresselia. Den slog us efter mig.

Jeg slog øjnene op. Jeg var tilbage i skoven. De havde stjålet alt, hvad jeg havde, og jeg var tungt såret. Jeg kunne ikke rejse mig. Hvorfor er jeg indblandet i alt det her? Palkia? Verdenen er ved at blive ustabil? Jeg tænkte ikke for meget over det. Jeg var træt og skadet. Jeg kunne intet gøre. Jeg ventede til sårene var helet, indtil hørte noget. Det var en ringen af en art. Efter noget tid dukkede den endelig op. Det var en Chimecho. Den brugte Heal Bell, og jeg var endelig ikke paralyseret længere. Jeg rejste mig op.

Konstruktiv kritik ville der blive sat stor pris på, om jeg så gjorde noget specielt godt, eller gjorde noget forkert.
Brugeravatar
Banette Mand
Juniortræner
Juniortræner

Indlægaf Wartortle » 29. sep 2015, 22:45

Jeg syntes jeg lugter PMD Time/Darkness/Sky men med en anden indgangsvinkel. Det er sådan man laver en god historie, man tager noget der er hørt om før og pepper det op med sine egne ideer, hvilket jeg syntes du gør ganske godt.

En ting du måske ville få glæde af, var at beskrive ting mere, for jeg kan jo se at du ved hvordan man gør, så gør bare mere af det, og så glæder jeg mig til de næste kapitler...

PS. Hvis du mangler inspiration så se hvad der ellers er af historier og få lidt inspiration der, måske endda også smid en kommentar ind, da jeg selv også er glad for konstruktiv kritik
Iris/Luxray
Storm/Pikachu
Chrona/Galvantula
Jayden/Rampardos
Zeke/Venipede
Zapdos

28 - 08 - 2008
Brugeravatar
Wartortle Kvinde
Gymleder
Gymleder

Indlægaf Banette » 30. sep 2015, 09:51

Kapitel 4

Jeg rejste mig op. Jeg takkede den Chimecho, der healede mig, men min stemme var stadig meget hæs. Jeg var meget skadet.
"Beklager, jeg kan ikke gøre meget mere for dig" sagde Chimecho hurtigt. Han virkede nærvøs, som om en eller anden var efter ham. "Farvel!" den gik hurtigt. Hvad var der med ham? Nå, men jeg kunne i det mindste bevæge mig. Jeg haltede fremad.
Skoven var begyndt at blive mindre tæt. Jeg var begyndt at se lys... Måske skete der noget nyt. Lyset trængte igennem skoven, og bladene dækkede ikke længere så meget for himlen. Himlen var blå, og solen skinnede. Det var en rar følelse. Man kunne se solen var ved at gå ned. Efter jeg var kommet ud af skoven så jeg en stor, åben mark. Nogle steder var der blomster og planter, men den var for det meste var der bare græs. Solen var ved at gå ned, og det gav det hele et orange skær. Det så meget smukt ud. Der var ikke så mange Pokémon'er, bortset fra en Fletchling og en Sentret her og der. Jeg kiggede op mod himlen igen. Solen var næsten gået ned. Jeg lagde mig i nærheden af et træ, og faldt i søvn.

Jeg var på en bakke over en mark. Jeg løb nedad. Luften føltes frisk og rar, og jeg havde det godt. Jeg stoppede brat op da en del af jorden foran mig forsvandt. Jeg sprang tilbage i chok. Der var en stor flænge i jorden! Den var fuldtændig sort indenunder. Jeg løb tilbage. Mere af jorden forsvandt. Flere flænger blev formet i jorden. Jeg løb tilbage til toppen af bakken. Der kom flere og flere flænger og huller, og lige pludselig var der ikke mere end det stykke jord jeg sad på. Jeg skælvede. Hvad foregik der!? Så forsvandt den jord jeg sad på. Jeg faldt hurtigt ned.

Jeg slog øjnene op. Cresselia foran mig igen.
"Palkia er beskadiget... Hvis han dør vil det her ske..." Jeg kiggede bag hende. Der skete et eller andet med hendes skygge. Den begyndte at forme sig mærkeligt. Jeg begyndte at se en hvidlig røg, der steg op af den. Jeg begyndte at se mere af skikkelsen, og jeg kunne se de samme sorte arme. Jeg havde lyst til at bevæge mig. Jeg havde lyst til aft flygte. Jeg havde lyst til at sige et eller andet. Men jeg kunne ikke gøre noget. "Din Mega Stone. Du bliver nødt til at finde din Mega Stone. Den er dybt nede i ruinerne." Mere nåede hun ikke at sige, da skikkelsen angreb os begge. Jeg følte ikke smerte...

Jeg slog øjnene op. Jeg kiggede. Jeg var endelig tilbage i den virkelige verden, og solen var begyndt at stå op.
Brugeravatar
Banette Mand
Juniortræner
Juniortræner

Indlægaf Wartortle » 1. okt 2015, 12:31

Kan godt lide hvordan du får både Gen 6 og Mega Stones med, så nu må jeg se hvordan din historie udvikler sig
Iris/Luxray
Storm/Pikachu
Chrona/Galvantula
Jayden/Rampardos
Zeke/Venipede
Zapdos

28 - 08 - 2008
Brugeravatar
Wartortle Kvinde
Gymleder
Gymleder

Indlægaf Banette » 13. jan 2016, 13:17

Jeg var begyndt endelig at kunne stykke det hele sammen en smule. Et eller andet klikkede nærmest inde i mit hoved efter jeg havde vågnet. Der var en form for ond Pokémon. Så meget havde jeg fået med. Af en grund som jeg stadig ikke helt forstår skulle jeg besejre den Pokémon. Ifølge den her skinnende, farvefulde og til min forståelse gode Pokémon, skal jeg finde min Mega Stone for at opnå mit fulde potentiale og overvinde den onde Pokémon. Hvor jeg så skulle finde den Mega Stone, til gengæld, var lige så tåget som at stå midt i en flok Gastly. Ruinerne. Dybt nede. Mere information får jeg ikke. Der er masser af ruiner spredt over hele verden.
Jeg besluttede mig for at fortsætte videre. Hvis jeg bare fortsatte måtte jeg da finde noget på et eller andet tidspunkt. Det havde ikke regnet i et godt stykke tid, og græsset var tørt og knasende. Solen stod over den blå himmel, og der var ikke en sky i syne. Mens jeg passerede forbi, kunne jeg se andre Pokémon'er. Aipom der hang i træer ved skovbrynet, Fletchling, Pidgeot og endda en Skarmory der fløj forbi. Da jeg fortsatte, lagde jeg mærke til en stor samling af kampesten i nærheden. Jeg prøvede at gå hen til dem. Da jeg kom i nærheden fløj en Zubat ud. Den virkede nærmest bange. På den anden side af stenene var der ødelagt sæt trapper af sten, der ledte nedad i jorden. Kunde det være ruinerne? Havde heldet endelig vendt? Der så mørkt ud, og jeg kunne se et svagt rødt lys længere nede. Jeg gik forsigtigt dernedad. Stentrappen virkede ubehagelig at gå på. Den føltes underligt kold, som om ingen havde gået på den i lang tid, som om hele stedet var blevet forladt for lang tid siden. Det rislede koldt og varmt ned af min ryg. Jeg begyndte at skælve en smule. Da jeg var nået ned af trapperne var jeg i en forholdsvis stor sal, med vægge lavet af sten. Der var intet lys, og der var tusmørkt dernede. Hele stedet virkede fuldstændig forladt. Jeg var begyndt at blive træt. Solen var så småt ved at gå ned, og jeg havde vandret rundt hele dagen. Jeg besluttede, at ruinerne ville være et godt sted at sove for i dag, siden der ikke så ud til at være nogle Pokémon'er hernede. Jeg lagde mig ned i en alkove, og lukkede hurtigt øjnene i...
Brugeravatar
Banette Mand
Juniortræner
Juniortræner

Tilbage til Fanfiction