Åbent brev til Ultraball.no

Beslutninger truffet af fællesrådet for Nordisk Pokémon Fællesskab.

Indlægaf MP » 6. dec 2013, 23:14

FÆLLESRÅDSBESLUTNING 002

Åbent brev til Ultraball.no

Fællesrådet har vedtaget følgende beslutning:

1. Præsidenten for Nordisk Pokémon Fællesskab bemyndiges til, at sende følgende åbne brev på fællesrådets og aftaleparternes vegne:

Åbent brev til Eskil Vestre (Tego), personalet for Ultraball.no, og Norges Pokémon fans.

Brødre og søstre,

Jeg skriver til jer på vegne af danske PokeTeam (http://www.poketeam.dk), svenske PokéPlaza (http://www.pokeplaza.se), og vort fælles initiativ Nordisk Pokémon Fællesskab (http://www.pokemon-norden.org).

Mit navn er Troels (Tsuroerusu), Pokémon "veteran" over de sidste 15 år, og fra Danmark. Jeg har observeret de betydelige begivenheder der er hændt over det sidste år i Norge relateret til Pokémon, bl.a. lukningen af Bergsalas officielle Pokémon forum, og de tiltag der har været for at videreføre det. Samtidig har Pokémon fællesskaberne i Danmark og Sverige også gennemgået betydelige ændringer.

I november 2012, efter at have assisteret økonomisk i to år, blev jeg tilbudt lederskabet af svenske PokémonForumet (Det blev oprettet af brugere efter Bergsala lukkede deres svenske forum tilbage i 2008), hvorefter jeg, samt deres (På det tidspunkt) nye administrator satte os for, at skabe en egentlig Pokémon portal til Sverige, og derfor fik vi ændret navnet til PokéPlaza. Samtidig med, at vi arbejdede på det projekt skete der nogle omvæltninger på danske PokeTeam (Hvis administrator jeg har haft et godt samarbejde med siden 2009 i andre henseender), som gjorde at deres administrator så sig nødsaget til at lukke siden, hvorefter jeg ringede til ham og tilbød at tage over.

PokeTeam og PokéPlaza er stadig uafhængige websider med hver sin ledelse, men forandringerne er f.eks. at finde i den Joomla+phpBB-baserede webplatform, som jeg har bygget, og benyttes af begge websider, samt strukturen for styringen af aktiviteterne på websiderne.

Fornylig har PokeTeam og PokéPlaza sammen stiftet Nordisk Pokémon Fællesskab, som har til formål at understøtte Pokémon fællesskaber i form af overordnede ting såsom teknisk administration, økonomisk styring og juridiske sager. Samt at formidle samarbejde i mellem Pokémon fællesskaberne i de nordiske lande.

Jeg og mine medunderskrivere vil gerne fremsætte en invitation til Nordisk Pokémon Fællesskab. :)

Nordisk Pokémon Fællesskab vil kunne hjælpe jer med at opbygge en egentlig norsk Pokémon portal, baseret på vores fælles Joomla+phpBB platform med nyhedssystem, indholdshåndtering, eget forum med massere af funktioner, evt. også en wiki. Jeg har observeret at I pt. anvender Proboards, med Joomla+phpBB platformen vil I indirekte via Nordisk Pokémon Fællesskab have fuld kontrol med teknikken, og de muligheder det giver. Dertil vil vi tilbyde jer både den tekniske know-how, men også de nødvendige investeringer i infrastruktur, såsom web hosting og tema-licenser for 500+ danske kroner, uden nogen form for gældsstiftelse for jer, det er jo kun jul en gang om året. ;)

Derudover kan vi tilbyde, at assistere med tilpasning af ledelsesstrukturen til det nye formål, som det er at drive en større Pokémon webside. PokeTeam og PokéPlaza styres udfra sidernes vedtægter, som organiserer dem efter en forenings-lignende model, hvor beslutninger er underlagt demokratisk kontrol internt i ledelsen, og ansvar er fordelt på en effektiv måde.

Jeg ser personligt store perspektiver i, at Pokémon fællesskaberne i norden kan finde fælles fodslag, og løfte i flok. Det er min overbevisning at vi med sammenhold i kombinationen med de nye Pokémon XY spil kan frembringe en renæssance for Pokémon fællesskab her i norden, hvor det måske har haft trænge kår i senere år. Jeg tror det er godt for os, som individuelle nationale fællesskaber, men også at vi får mulighed for systematisk, at koordinere aktiviteter, så som turneringer, og andre events, det er til fælles gavn for alle.

Vi håber på et frugtbart samarbejde og fremtidig interaktion med Pokémon fællesskabet i Norge.

Med venlig hilsen

Tsuroerusu (Troels Just), Danmark
Præsident for Nordisk Pokémon Fællesskab
PokeTeams præsident
PokéPlazas præsident

MP (Mia Pedersen), Danmark
Centralstyrelsens administrator (PokeTeam)
Medlem af fællesrådet for Nordisk Pokémon Fællesskab for PokeTeam
TCG Organizer for Jylland

pokegrrrl (Heidi Housten), Sverige
Centralstyrelsens administrator "i vente" (PokéPlaza)
Medlem af fællesrådet for Nordisk Pokémon Fællesskab for PokéPlaza "i vente"
TCG Organizer for Sverige

ADDE, Sverige
Forumadministrator (PokéPlaza)

GoldenGrowlithe, Sverige
Kongressens formand (PokéPlaza)

Yadoranly, Danmark
Kongressens formand (PokeTeam)

Pokelol, Danmark
Nyhedsadministrator (PokeTeam)

Zookum, Sverige
Nyhedsadministrator (PokéPlaza)

Deidara, Danmark
Indholdsadministrator (PokeTeam)

Rymdgubbe, Sverige
Indholdsadministrator (PokéPlaza)

Blue Cobra, Danmark
Redaktør (PokeTeam)

KaHLK, Danmark
Redaktør (PokeTeam)

Ztash, Danmark
Redaktør (PokeTeam)
Skribent (PokeTeam)

Doopliss, Sverige
Moderator (PokéPlaza)

Ben, Sverige
Kongresmedlem (PokéPlaza)

Metakarp, Sverige
Kongresmedlem (PokéPlaza)

2. Brevet offentliggøres af aftalepartnerne på dansk.

Vedtaget af fællesrådet den 6. december 2013.

Præsidenten for Nordisk Pokémon Fællesskab

Tsuroerusu

PokeTeam

MP

PokéPlaza

ADDE
It´s sane to be insane and insane to be sane!

Billede

Tak til DarkMew

Billede

Tak til DarkMewtu
Brugeravatar
MP Kvinde
Centralstyrelsens administrator
Centralstyrelsens administrator

Land: Danmark

Tilbage til Fællesrådsbeslutninger