pokedex projekt

Diskussion af emner som ikke er Pokémon-relaterede, alle indlæg skal overholde PokeTeams regler.

Indlægaf benjamin1313 » 24. dec 2013, 00:07

davs gutter og gutinder.
jeg har sat mig til at programmere en pokedex i HTML og CSS for hyggens skyld og for at teste mine evner. og jeg vil grene vide om i syndes den skal være klassik pokedex-rød eller om den skal være Poketeam-blå. (holder selv mest til rød) jeg vil desuden også blive vildt glad vis i vil hjælpe mig med at designe ting til den og komme med ideer til hvad jeg kan gøre bedre. sådan at det ikke bare er mit lille projekt med et støre projekt vi laver samlet her på PT. :D

TO-DO-LIST
1.færdiggør layout.
2.lav forside.
3.tilføj grafik.
4.tilføj de første 151 pokemon/1 gen
5.tilføj søge funktion

DONE-LIST
1.lavet en liste hvor alle pokemon vil blive vist.
2.tilføjet de første 9 pokemon.

til dem som ikke ved det. så er HTML og CSS to kode sprog man kan bruge til at lave hjemmesider med hvilket selvfølgelig betyder at pokedexen vil blive vist i jeres browser.

vis man ønsker at se hvordan det står til med projektet så er det muligt at join et hamachi netværk med navnet pokedex og password pt123. når jeg er online/når Benjamin-PC er online kan man få siden frem ved at kopirer min hamachi ip og sætten den ind i adresse flettet i sin browser.(internet Explorer, Firefox, Chrome osv.) her vis alt går vel. burde man se en ikke så pæn side med nogle muligheder. her klikker man bare på den mulighed som heder pokedex.

Vigtigt:Skal jeg flytte dette emne hen i en blog i stedet?
Senest rettet af benjamin1313 10. jan 2014, 17:30, rettet i alt 8 gange.
RPG Pokemon Billede
Brugeravatar
benjamin1313 Mand
Juniortræner
Juniortræner

Geografisk sted: Danmark
Land: Danmark

Indlægaf RP » 24. dec 2013, 11:20

Ser ud til at du er i gang med noget jeg ville prøve engang. Jeg ville lave min egen pokedex. gik i stå men er i gang igen!

Nye spites.
Ny info om pokemons.
Gå efter national pokedex! men start med første gen.
Lav det som en lille sød pokedex, hvor man ka trykke på knapper for at der sker noget!
Tilføj søge funktion!
Billede Billede Billede Billede Billede

Ræven er i byen igen X3 Min FC: 4613-7439-0178 *Mufasa stemme* Udfordrer du mig?!?
Brugeravatar
RP Kvinde
Elitetræner
Elitetræner

Geografisk sted: Bag det store træ i parken.

Indlægaf benjamin1313 » 24. dec 2013, 15:41

jeg ved ikke om jeg vil være i stand til at lave en søge funktion men jeg vil helt sikkert finde ud af det senere hen
RPG Pokemon Billede
Brugeravatar
benjamin1313 Mand
Juniortræner
Juniortræner

Indlægaf RP » 25. dec 2013, 14:30

Du ska i hvert fald ha held og lykke med det ^^

Ræven er i byen igen X3 Min FC: 4613-7439-0178 *Mufasa stemme* Udfordrer du mig?!?
Brugeravatar
RP Kvinde
Elitetræner
Elitetræner

Indlægaf benjamin1313 » 25. dec 2013, 19:40

woho. jeg er bare så god at det er svært at komme sig over. :D har brugt dagen på at lave en web server som køre over hamachi og den virker så alle som har mig i et hamachi netværk burde kunne komme ind på en hjemmeside som føre til det pokedex jeg sider og arbejder på. den eneste ulempe er at min pc skal være tændt for at man kan komme ind på hjemmesiden. men sådan er det jo hvor man ikke har en pc som kan stå tændt 24/7.
RPG Pokemon Billede
Brugeravatar
benjamin1313 Mand
Juniortræner
Juniortræner

Indlægaf benjamin1313 » 10. jan 2014, 17:05

det har stået lidt stille med projektet her det sidste stykke tid med er kommet i gang igen og her er et billede af hvad det er blevet til indtil videre.
Spoiler: Vis
Billede
det skal lige siges at det er zoomet ud i browseren. for at hele siden skulle komme med.

håber i kan lide det indtil videre, og håber i har nogle ideer til hvad der ellers skal gøres ved det
RPG Pokemon Billede
Brugeravatar
benjamin1313 Mand
Juniortræner
Juniortræner

Indlægaf ricoo » 10. jan 2014, 20:54

har lige en ide du kunne måske lave noget så det ikke er så simpelt at se på det er nemlig lidt kedeligt at se på men super sejt du gider begynde at lave det. Ved heller ikke om det måske var meningen at det skulle være simpelt :D
Rpg

Billede
Billede Billede Billede
Brugeravatar
ricoo Mand
Elitetræner
Elitetræner

Geografisk sted: sjælland

Indlægaf benjamin1313 » 11. jan 2014, 13:14

jeg er skam klag over det ikke er særlig spændene at se på. det er også der for jeg kun har tilføjet de første 9 pokemon. og jeg sætter heller ikke flere ind før jeg er færdig med layoutet på siden. men hvis du har nogle ideer til hvad jeg kan gøre for at få det til at se mere spændene ud skal du bare sige til.
RPG Pokemon Billede
Brugeravatar
benjamin1313 Mand
Juniortræner
Juniortræner

Indlægaf RP » 11. jan 2014, 19:56

Du ku måske komme i kontakt med en artist på siden.
De ka hjælpe med nye og spændende billeder.
Du ka ogs tilføje mere info om hver enkelt pokémon, som gør det federe at se og læse.
FX:

# 004: Charmander.
Billede

Info:
Charmander er en af de tre pokémon, som nye trænere i Kanto regionen kan vælge som deres partner.
Charmander har orange skæl, med en lys cremefarvet mave, og har blågrønne øjne. Charmander har skarpe kløer og tænder. Charmander har også en flamme for enden af dens hale.

Højde: 0,6 M.
Vægt: 8,5 KG.
Ability: Blaze. Solar power.

Kamp:
Charmander har fra start flere ild angreb i sit arsenal, men dens kløer og tænder er skarpe, og kan derfor bruges i kamp.
Charmander lærer hurtigt andre typer angreb, som kan bruges mod de modstandere der er stærke mod ild pokémon.

Pasning og pleje:
En Charmander er stædig men trofasst og loyal. Charmander skal derfor trænes med faste rammer fra starten af. Dette gør også at en Charmander, for nogle nybegyndere er for svær en pokémon at passe.
Flammen i Charmanders hale afspejler dens helbred, jo stærkere flammen brænder jo bedre er Charmanders helbred. Slukkes flammen fra halen dør Charmander.
Charmander skal børstes 1 til 2 gange om ugen og have renset sine kløer 2 til 3 gange i ugen.

Brugeravatar
RP Kvinde
Elitetræner
Elitetræner

Indlægaf ricoo » 13. jan 2014, 16:28

RP hvor finder du ud af alt dette bare på et online pokedex eller hvad det er nemlig ret spændene og jeg lærte også noget nyt og jeg tror faktisk også det ville se sejt ud med et lidt sejere billed så der måske var to eller tre billeder et normalt og et eller to hvor man kunne se pokemon i lidt landskab og måske bruge et angreb så man rigtig for en fornemmelse af hvordan den pokemon er ved godt det nok ville tage endu længere tid men når man går i gang med et stort projekt kan man jo godt gøre det så godt som muligt. Jeg er faktisk også på en måde ret vild med det klasiske simple design men det andet kunne også være sejt :D
Rpg

Billede
Billede Billede Billede
Brugeravatar
ricoo Mand
Elitetræner
Elitetræner

Geografisk sted: sjælland

Næste

Tilbage til Fri debat