Anime/Manga Meme

Ikke-Pokémon anime og manga.

Indlægaf Wartortle » 26. maj 2015, 13:55

For sjov skyld vil jeg gerne høre jeres svar til nogle spørgsmål omkring Anime og Manga, svar på så mange i kan

Første anime du så?
Første manga du læste?
Yndlings anime?
Yndlings manga?
Den manga/anime du fortryder mest at have læst/set?
Yndlings person i manga/anime (hankøn)?
Yndlings person i manga/anime (hunkøn)?
God manga for nye fans?
God anime til nye fans?
Din yndlings manga/anime beskrevet med tre ord?
Iris/Luxray
Storm/Pikachu
Chrona/Galvantula
Jayden/Rampardos
Zeke/Venipede
Zapdos

28 - 08 - 2008
Brugeravatar
Wartortle Kvinde
Gymleder
Gymleder

Geografisk sted: Danmark
Land: Danmark

Indlægaf TL » 26. maj 2015, 15:01

1. Tror det må have været Naruto den gang det blev sendt på dansk i TV :3
2. Pokémon Adventures!
3. Fullemetal Alchemist Brotherhood - Sailor Moon Crystal xD
4. Helt klart Pokémon Adventures
5. Den manga jeg fortryder at have læst er nok Tokyo Mew Mew fortsættelsen, meget skuffende.... Den anime jeg fortryder at have set er (Kan ikke huske navnet) noget med en dame der kan springe alt i luften, den er meget blodig og jeg foreslår ikke folk at se den!.
6. Min yndlings hankøn i manga er nok Yellow! Han er cool :3 I anime er det nok Mustang fra FAB (fabulous) er Mustang! Jeg elsker hvordan han er kold men stadigvæk sej når han kæmper!
7. Hunkønsvæsner har jeg ikke rigtig nogen yndlings af i manga, men i anime er det fra Naruto, der synes jeg virkelig godt om Narutos mor A.K.A Kushina Uzumaki! Hun giver den bare gas!
8. En god manga til nye fans er nok Pokémon Adventure! Den er en god manga at starte med!
9. En god anime er nok den første del af Naruto, Shippuden kan godt være lidt svær at forstå til at starte med, ellers så prøv den gamle version af Sailor Moon c:
10. Yndlings manga med tre ord = Pokémon, fabulous, karakteristika - Yndlings anime med tre ord = Magi, Alkymi, sjov-vold (see what I did there?)

Det var vidst det! :D
Billede
Kŭshta ''Muller'' Iriomote
~Pokés~

BilledeBilledeBillede
Horsea/Dwall - Vibrava/Trickster - Skitty/Kitty
Brugeravatar
TL Mand
Supertræner
Supertræner

Geografisk sted: Odense SV 5250

Indlægaf Wartortle » 26. maj 2015, 15:28

Så kunne jeg jo også lige give mit bidrag

---

-Den første anime jeg så var Medabots dengang Disney XD hed Fox Kids, granted jeg anede ikke at det var en anime dengang, men det var stadig den første jeg så og en af mine yndlings

-Dragon Ball, jeg ejede alle 42 bind men smed dem væk for et par år siden (og spørg mig ikke hvorfor for det var rimelig dumt)

-Digimon Adventures ville nok være min yndlings, jeg voksede op med både Pokémon og Diggimon og så dem begge til fulde, men hvor jeg syntes pokémon blev langt og ensfomigt, havde Digimon noget andet at byde på, og den samme glæde jeg fik fra Digimon Adventures har jeg ikke fundet andre steder. Der er mange der er tæt på, men ikke noget der slår

-Som nævnt startede jeg med Dragon Ball men jeg mistede interessen og genvandt den da jeg begyndte at læse Shaman King. På det gamle PT blev jeg venner med en fyr der også var fan og derfra blomstrede det. Det er ligeså meget starten på det venskab som det er den gode historie selv der er grunden

-Boku No Pico, søgning er på eget ansvar. Men seriøst jeg ved ikke hvorfor jeg så det, men jeg har satmen fortrudt det siden

-Shikamaru Nara fra Naruto tager kagen, jeg var vild med ham fra start og jeg syntes at han har givet mig en karakter jeg ikke rigtig har set andre steder

-Blue/Platina Berlitz (Pokémon Adventures), jeg kan ikke afgøre hvilken af dem jeg bedst kan lide da de begge er de stærke tøser sammen med drengene. De har begge noget jeg kan lide, men må nok vægte Platina en smule mere

-Der er en masse at vælge imellem, men én som jeg i hvert fald har fundet alt sindet og nem at gå til er Magi; Labrynth of Magic, da den ikke er så utrolig lang og man lære personerne at kende før den dyberer og gode historie kommer. Den eller Fairy Tail, fordi den bare er underholdene.

-Full Metal Alchemyst; Brotherhood, jeg elsker den første serie men jeg syntes at den her giver en god historie der ikke er for lang og også giver en god blanding af sjov, seriøsitet og historie som jeg syntes en god anime skal have

- Nostalgisk,lærerig og følelsesladet
Senest rettet af Wartortle 26. maj 2015, 16:25, rettet i alt 1 gang.
Iris/Luxray
Storm/Pikachu
Chrona/Galvantula
Jayden/Rampardos
Zeke/Venipede
Zapdos

28 - 08 - 2008
Brugeravatar
Wartortle Kvinde
Gymleder
Gymleder

Geografisk sted: Danmark

Indlægaf Funter » 26. maj 2015, 16:15

Første anime du så?
Pokemom

Første manga du læste?
Yu-gi-oh

Yndlings anime?
Den er svær ... Det må blive FMAB eller Devils and realist

Yndlings manga?
Samurai deeper Kyo

Akame ga Kill - de første episoder syntes jeg rigtig godt om, og så begyndte hovedpersonerne at dø på stribe. Jeg blev så ked af det mens jeg så den og kom i virkelig dårligt humør i en uge eller sådan noget fordi jeg blev så trist.

Den er svær ... Alucard fra Hellsing, Dantalion fra Devils and realist eller måske Sebastian fra Black Butler

Igen ret svær. Måske .. Der aner jeg virkelig ikke?

God manga for nye fans?
En du kan finde på dit lokale bibliotek så du ikke skal købe bøgerne. Og så skal det ikke være Naruto eller One piece fordi de simpelthen er ekstremt lange at begyndte med.

God anime til nye fans?
Full metal alcrmist, Devils and realist eller Sword art online tror jeg er meget gode at starte på :)

Samurai deeper Kyo: Awesomeness, spænding og morskab
RPG pokemons:
Billede
Brugeravatar
Funter Kvinde
Supertræner
Supertræner

Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlægaf Latios » 26. maj 2015, 16:40

Wartortle skrev:Dragon Ball, jeg ejede alle 42 bind men smed dem væk for et par år siden (og spørg mig ikke hvorfor for det var rimelig dumt)

Jeg ejer alle 42 bind. Jeg vil aldrig skille mig af med dem - i hvert fald indtil videre. Der var engang en dreng, der kom på besøg og spurgte, om jeg på et tidspunkt ville blive træt af dem og give dem til ham. Mit svar var, at jeg ALDRIG ville blive træt af dem.

Funter skrev:Yndlings manga?
Samurai deeper Kyo

Den manga er jeg også meget vild med ^^ Det lykkedes mig at få lånt alle 38 bind af serien på de forskellige biblioteker i Aarhus.

Jeg springer med på legen :D

Første anime du så?
Det må nærmest være Pokémon

Første manga du læste?
Det er sikkert Dragon Ball. Jeg fik en masse bind af nogle slægtninge.

Yndlings anime?
Den er svær :/ Mange af anime'erne til mine yndlingsmangaer skuffer. Jeg tror bare, jeg vælger Pokémon xD

Yndlings manga?
Dragon Ball :D

Samurai Deeper Kyo som anime. Mangaen er god, men anime'en er forfærdelig efter min smag.

Trunks fra fremtiden (Dragon Ball)

Shigure eller Kisara (Kenichi the mightiest disciple)

God manga for nye fans?
Dragon Ball er en god manga at starte med. Gennem biblioteker er den forholdsvis let at få fat i.

God anime til nye fans?
Ingen forslag

Dragon Ball: Spændende, sej, nostalgisk.
Hvis du er interesseret i en kamp, så send mig en PM :D Bwuhahahaha! Usynlig skrift!
Spoiler: Vis
BilledeBuuuh! Bwuhahahaha!!!!! Mere usynlig skrift!!!!
Brugeravatar
Latios Mand
Erfaren træner
Erfaren træner

Geografisk sted: Århus

Indlægaf TL » 26. maj 2015, 17:13

Shaman king var den anime jeg også så en del af når jeg var på camping og den eneste kanal vi havde var Tv2 x3 Det var virkelig fedt! ^^
Billede
Kŭshta ''Muller'' Iriomote
~Pokés~

BilledeBilledeBillede
Horsea/Dwall - Vibrava/Trickster - Skitty/Kitty
Brugeravatar
TL Mand
Supertræner
Supertræner

Geografisk sted: Odense SV 5250

Indlægaf KaHLK » 7. jun 2015, 13:35

Første anime du så?
"Pokémon". Den der dog fik mig til at starte med at se mere anime var "Kashimashi: Girl Meets Girl"

Første manga du læste?
"DragonBall". Den der dog fik mig til at rigtig starte med at læse manga var "Pokémon Adventures"

Yndlings anime?
Dødt løb mellem "Toradora!", "Anohana" og "Madoka"

Yndlings manga?
Har 5... tæller det? de er: "Otaku no Musume-san", "Bitter Virgin", "Watashitachi no Shiawase na Jikan", "Koisome Momiji" & "Shishunki no Iron Maiden"

"Akane-chan Overdrive" eller "Ai ja Tarinai".. Begge er forfærdelige

Aikawa Shouta fra "Koisome Momiji"

Aikawa Kuzuna fra "Prunus Girl"

God manga for nye fans?
Det kommer jo helt an på hvad den individuelle kan lide, men "Psyren" eller "Cage of Eden" er nok de to jeg ville anbefale til en der aldrig har oplevet manga eller japansk kultur før, da de ikke viser de mere "niche" sider af manga (ikke så mange "moe" karakterer eller fan-service)

God anime til nye fans?
"Angel Beats" eller "Kill la Kill". "Angel Beats" fordi historien er så utroligt god og fantastisk udført. "Kill la Kill" fordi den er så "over the top", den tager overhovedet ikke sig selv seriøst og fortæller en latterlig historie med fantastik animation og artstyle.

"Stærke stærke følelser" beskriver vist dem allesammen ret godt
Brugeravatar
KaHLK Mand
Supertræner
Supertræner

Geografisk sted: Helsinge

Indlægaf carracosta » 17. jul 2015, 19:21

Første anime du så?
Pokémon selvfølgelig

Første manga du læste?
Death Note og jeg elsker den stadig og har læst den flere gange

Yndlings anime?
Helt klart Fullmetal Alchemist Brotherhood! Da jeg så den første serie vidste jeg ikke hvad jeg havde rodet mig ind i men jeg elskede den med det samme og Brotherhood var endnu bedre

Yndlings manga?
Tja det ville være lidt kedeligt at sige FMA igen så jeg vil sige Deadman Wonderland som er en fantastisk manga men lidt dårlig anime

Boku no Pico. Jep jeg har set det og det var ikke kønt

Helt klart L fra Death Note!

Ved det ikke helt men jeg må nok sige Shiro fra Deadman Wonderland. Hun er bare så sjov og forfærdelig på mange måder

God manga for nye fans?
Death Note er en rimelig god en at starte med. Den er kort og fantastisk.

God anime til nye fans?
FMA og FMAB! Dem kan jeg anbefale til alle

Deadman wonderland kan beskrives meget hurtigt. Død, ødelæggelse, Shiro!
Jeg er en Carracosta! Billede
Brugeravatar
carracosta Mand
Pokémon-træner
Pokémon-træner

Tilbage til Anime og manga