Er Pokemon død?

Alt som omhandler PokeTeam.dk som websted, f.eks. forslag til forbedringer, ris og ros.

Indlægaf Nyuu » 11. maj 2015, 12:39

Skal man tro Poketeam.dk må Pokemon i Danmark være total død.

Der er åbenbart intet sket den sidste måneds tid, ingen nyheder og ingen emner der har været værd at skrive noget om.
End ikke det forestående DM i Pokemon kan man læse noget om, men måske kommer der slet ikke noget DM i år?
DM eller ej, begge dele kunne måske være et par ord værd i nyhedsafdelingen?

Måske skal man bare indse, at Pokemon i Danmark er slut og færdigt? Måske sker der bare ikke mere?
Eller er det kun her på Poketeam der ikke sker noget?
Jeg ved det ikke, men jeg undres over tingenes tilstand.

Hvad mener du? Eller hvad ved du? Hvis du ved noget. Er der overhovedet nogen der ved noget om status på Pokemon i Danmark?
Nyuu
Jeg har ikke fejlet, jeg har blot fundet løsninger der ikke virker
Brugeravatar
Nyuu Mand
Juniortræner
Juniortræner

Geografisk sted: Avnbøl
Land: Danmark

Indlægaf TL » 11. maj 2015, 12:53

Jeg giver dig ret. Nu kender jeg ikke Poketeam.dk nyhedsafdeling særligt godt, men nægter at tro på at Pokémon er død i Danmark, og der er da kommet mange nyheder på alle andre sider en Poketeam.dk, så det er nok ikke her man skal kigge hvis du skal finde nyheder, men nok mere et fællesskab :)
Billede
Kŭshta ''Muller'' Iriomote
~Pokés~

BilledeBilledeBillede
Horsea/Dwall - Vibrava/Trickster - Skitty/Kitty
Brugeravatar
TL Mand
Supertræner
Supertræner

Geografisk sted: Odense SV 5250

Indlægaf Nyuu » 11. maj 2015, 13:05

Fællesskab? Jo selvfølgelig. Fællesskab er godt, men det kræver normalt noget at være fælles om. Ud fra aktiviteten på siden generelt, tror jeg ikke der er nok at være fælles om. Det eneste der stort set stadig har lidt aktivitet er RPG'en. Den har stadig besøgende, selvom besøgstallet er gået en del ned gennem tiden.

Noget at være fælles om, kunne jo f.eks. være det formodentlig nærtstående DM i Pokemon, men det kræver at dem der skal skrive om det rent faktisk gør det, og det kræver selvfølgelig lidt forarbejde i forbindelse med at hente informationer.
Kort sagt kræver det lidt frivilligt arbejde.
Nyuu
Brugeravatar
Nyuu Mand
Juniortræner
Juniortræner

Indlægaf Tahu 1 » 11. maj 2015, 13:21

Pokémon er ikke død som sådan... Men Pokémon i Danmark har haft sin storhedtid, og den kommer desværre næppe igen.
Vi er igen i den situation, at vores hovedadministrator tilsyneladende ikke magter siden, for vi har ikke set ham længe.
Det smitter af på de andre administratorer, som til sidst ikke rigtig kan se noget formål i at poste nyheder, da der ikke rigtig kommer noget feedback.

Sådan som jeg ser det, er der lige for tiden 3 aktive administratorer, som også er administrativt aktive, og ikke bare aktive i forummet.
Jeg giver dig ret i at den manglende nyhedsstrøm giver et indtryk af en død side.
Fra min side handler det om at nyheder om andet end main games, ikke har den store personlige interesse.

Kort sagt, frivilligt arbejde kræver en af to ting: Personlig interesse, eller et formål, i form en en eller anden slags feedback.
Jeg siger ikke at nyheder er formålsløse, men uden nogle læsere, så er det sgu svært at holde gnisten kørende.
~RPG karakter~
Billede
((Klik på billedet for mere info))

Billede
Brugeravatar
Tahu 1 Mand
Skribent
Skribent

Geografisk sted: Holbæk, Vestsjælland.

Indlægaf Nyuu » 11. maj 2015, 13:45

Du har fuldstændig ret Tahu, Jeg tror også at chefen selv skal gå i spidsen og ikke blot blive væk i lange perioder.
Da vi startede Poketeam lavede vi vores arbejde for ganske få brugere og vi jublede hvergang der kom bare en enkelt ny bruger til. Det tager lang tid at få brugerne til at besøge siden, blive på siden og komme igen dagen efter, men det går lynhurtigt med at miste brugerne igen.
Nyuu
Brugeravatar
Nyuu Mand
Juniortræner
Juniortræner

Indlægaf TL » 11. maj 2015, 14:08

Ikke at jeg ville blande mig for meget i den her debat ^-^

Men, der har ikke været særlig meget reklame for Poketeam heller, og de brugere der er her nu, det er typisk dem som var der i 1.0.
Jeg savner lidt layoutet fra det gamle, det her ligner bare en underlig kopi af Pokeplaza hvis jeg skal være ærlig (Ikke at det er slemt), det tager for lang tid at finde de nyeste opslag, kunne godt tænke mig at have sådan en lille boks i en af siderne på forsiden hvor man kan se hvem der har skrevet noget nyt! :)
Og så quickchat funktionen kunne gøre det lidt lettere at kommunikere med de andre brugere hurtigt ;)
Billede
~Pokés~

BilledeBilledeBillede
Brugeravatar
TL Mand
Supertræner
Supertræner

Indlægaf Tahu 1 » 11. maj 2015, 14:14

Ligner det lidt en kopi?
Det er nøjagtigt det samme layout!

Jeg indrømme blankt at jeg ingen forstand har på kodning og alt det tekniske bag om hjemmesiderne, men den forklaring/undskyldning vi har fået for dette PP rip-off, det er at det ikke var muligt/for besværligt at køre den gamle side, da kodningen ikke kunne overføres til ny server, eller noget andet i den dur...
Og grunden til at vi ikke rigtigt kan reklamere, er at det koster penge, som skal komme af folks egne lommer, da PT er en gratis side.
Den eneste mulighed der er for at reklamere, det er til diverse ligaer og turneringer, rundt om i landet, f.eks. til DM, hvor der også var noget reklame sidste år.

Og jeg giver dig helt ret TL, Quickchatten er også et manglende element....
~RPG karakter~
Billede

Billede
Brugeravatar
Tahu 1 Mand
Skribent
Skribent

Indlægaf TL » 11. maj 2015, 14:20

Jaer okay Tahu, det var ligesom det jeg mente nok! x3

Anyways, jeg syntes bare at det er lidt trist at det er en kopi af Pokeplazas layout....
Hvis man ikke kan bringe det gamle layout tilbage, hvorfor kan man så ikke skabe noget unikt istedet for det her? :/
Billede
~Pokés~

BilledeBilledeBillede
Brugeravatar
TL Mand
Supertræner
Supertræner

Indlægaf Tahu 1 » 11. maj 2015, 14:32

Jeg sidder selv og fifler lidt med noget op-piftning af layoutet, dog i det små, der betyder at pokémonerne måske kan blive forskellige i de forskellige afdelinger, og måske også noggle i bunden, så ikke ikke kun er Noctowl og Rayquaza.

Jeg ved dog ikke om dette er muligt.
(Og hvis det er, tvivler jeg på at det bliver til noget....)
~RPG karakter~
Billede

Billede
Brugeravatar
Tahu 1 Mand
Skribent
Skribent

Indlægaf Latios » 11. maj 2015, 14:51

Jeg vil mene, at der stadigvæk er en del aktivitet for pokémon i landet. https://www.facebook.com/groups/pokemondk/?fref=ts. Pokemon Liga Danmark har en side med mange medlemmer. https://www.facebook.com/events/1402771883349014/ På begivenheden her kan man desuden se, at mindst 62 mennesker vil dukke på til DM, som jeg vil kalde en del.
Der er mange aktive pokéfans. De er bare ikke medlem af hjemmesiden.

Jeg synes, at aktiviteten her er forholdsvis høj i forhold til Poképlaza. Jeg synes også, at der er kommet lidt mere aktivitet til siden i forhold til nogle måneder siden.
Hvis du er interesseret i en kamp, så send mig en PM :D Bwuhahahaha! Usynlig skrift!
Spoiler: Vis
BilledeBuuuh! Bwuhahahaha!!!!! Mere usynlig skrift!!!!
Brugeravatar
Latios Mand
Erfaren træner
Erfaren træner

Geografisk sted: Århus

Næste

Tilbage til Om PokeTeam