hvad synes i er god ved poketeam v02

Alt som omhandler PokeTeam.dk som websted, f.eks. forslag til forbedringer, ris og ros.

Indlægaf DARKMEW » 16. dec 2013, 17:01

Demokratos. for det første så er det jo som en ny bruger temmelig voldsomt at lukke sådan en bombe ud som det eneste, det lader jo til du ikke har brugt tiden til at være her inde og dermed kan du vel nødig udtale dig om hvad der sker i personalets interne samtaler og "forhandlinger"
Jeg må dog give dig ret, jeg tror også det joridiske og tunge brug af fine retsmessige ord og andet er alt for voldsomt, det er ikke optimalt for brugerne, det er okay at personalet f.eks. afgør ting på et grundlag hvor de er sikret at fortrolighed og andet bliver overhold også hvis det skulle komme til nogle komplikationer.
men i bund og grund bør reglerne og kommunikationen med brugerne være mere forstålig da det jo retter sig mod bør og andre "selv jeg fårstår ikke ½ af hvad de forsøger at fortælle med reglerne og andre ting" så er det måske mig der er dum, men det er sikkert andre isar i en yngre alder der ikke er i stand til at forstå det.

hvad angår det gamle PokeTeam så kan jeg fortælle at personalet internt mødes op og havde en lang diskution om Poketeam, vi lavede der en arbejds fordeling og jeg sage også dengang at hvis folk ikke begyndte at lave de ting de sage de ville, så ville jeg ikke længere fortsætte da indholdet ikke kun kunne komme fra 2-3 personer med alle de afdelinger der skulle opdateret og linene.
grunden var så at der ikke rigtig kom noget fra folk og da personalet så igen begyndte med "nu skulle der ske noget" fordi brugerne virkede indaktive så besluttede vi os for at nedlægge siden... det er fint folk har intentionen og gerne vil en masse, det er sandelig også nødvendig! men man kan ikke råbe op omkring at der skal ske en masse men ikke selv yde den indsats det kræver!
Brugeravatar
DARKMEW Mand
Supertræner
Supertræner

Geografisk sted: Sønderjylland
Land: Danmark

Indlægaf Tsuroerusu » 16. dec 2013, 23:42

DARKMEW skrev:Jeg må dog give dig ret, jeg tror også det joridiske og tunge brug af fine retsmessige ord og andet er alt for voldsomt, det er ikke optimalt for brugerne, det er okay at personalet f.eks. afgør ting på et grundlag hvor de er sikret at fortrolighed og andet bliver overhold også hvis det skulle komme til nogle komplikationer.
men i bund og grund bør reglerne og kommunikationen med brugerne være mere forstålig da det jo retter sig mod bør og andre "selv jeg fårstår ikke ½ af hvad de forsøger at fortælle med reglerne og andre ting" så er det måske mig der er dum, men det er sikkert andre isar i en yngre alder der ikke er i stand til at forstå det.

Hvilket netop er grunden til, at de eneste regler en bruger skal bekymre sig om er følgende: http://www.poketeam.dk/index.php/regler
Det er muligt, at en enkelt paragraf eller to burde udelukkes fra reglerne, som de står præsenteret på forsiden på ovenstående link, men jeg har meget svært ved, at se hvordan, og hvorfor ca. 10 - 15 meget korte sætninger, såsom "Hver bruger må kun have én brugerkonto, oprettelse af flere brugerkonti er forbudt." er for avanceret for de fleste. Det er sådan set det eneste regelsæt, som brugere skal bekymre sig om. Det gamle regelsæt var adskillige sider i Microsoft Word, det synes jeg tværtimod er for meget for yngre brugere, at de skal læse så meget, fremfor korte og præcise sætninger.

Tidsskrift-sektionen er slet ikke tiltænkt menige brugere, den er offentligt tilgængelig ene og alene for gennemsigtighedens skyld, så at de folk som ønsker det, kan følge med i beslutningerne der træffes bag kulisserne. Dette har jeg bl.a. gjort fordi, at da jeg overtog PokeTeam var der en masse brok om, at ledelsen var lukket og, som en sort boks hvor ingen anede hvad der foregik (Om det var tilfældet eller ej kan jeg ikke kommentere på, da jeg ikke har oplevet det, men det er det i hvert fald ikke nu), det er tanken med tidsskrift, at man altid kan se hvad der foregår, igen for de som måtte ønske det.

Kommunikation med brugerne foregår via annonceringer i nyhedssektionen, og evt. aktivitetstråde i forummet, og så selvfølgelig spørgsmål via private beskeder. Det er mere eller mindre, som alle andre Pokémon websider gør, forskellen er bare, at beslutninger som ledelsen og personalet træffer skrives ned, så der til hver en tid er en historik, og arkiv over det. Både af hensyn til ledelsen selv, kommende personalemedlemmer, og ifht. gennemsigtighed udadtil.

En mulighed er, at tidsskrift sektionen mørklægges, så kun ledelse og personale kan se den. Det vil være et tilbageskridt ifht. gennemsigtigheden på PokeTeam, men det gør at der ikke forekommer nogen andre regler end, "Regler" linket i Navigations-menuen på forsiden. Det synes jeg ikke er nogen god ide, men det er mulighed. En mellemvej kunne være, at gemme tidsskrift-sektionen af vejen så man skal arbejde på at finde det, det synes jeg heller ikke er nogen god ide, fordi så man kan beskylde os for, at prøve at skjule ting, og så kan langtrukne folk oprette fake-dobbeltbrugere, og skrive lange, overdrevne, og fjollede indlæg om det.
Præsident for Nordisk Pokémon Fællesskab
PokeTeams præsident
PokéPlazas præsident
Brugeravatar
Tsuroerusu Mand
PokeTeams præsident
PokeTeams præsident

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf DARKMEW » 17. dec 2013, 02:29

PT gamle reger var så udførlige fordi at vi havede langt flere områder som folk skulle forholde sig til. og systemer, i her ikke problemer med spam, sletning af forum indlag og andre ting bare fordi folk vil have Pokedolla. eller misbrug af markedsplads og snyd med gavesysten og bytning af pokedolla og andet.

desuden oplevede vo også og mange fant smuthuller i reglerne og det kræver at man enten ændre regler elelr tilføjer flere kan også finde punkter i jeres regler som nemt kan omgås så som "udelukkende at anvende blokbogstaver" så hele denne besked kunne jeg praktisktalt skrive med STORT og bare skive "SÅDan" så er den ikke "udelukkende blokbogstaver" mere...
vi blokerede ikke folk fordi de fandt smuthuller da de ikke gjorder noget forkert men vi var nød til at ændre regleren og oplyse dem om at det ikke var okay mere!

men du kan på ingen måde sammenline reglerne og mangden af regler da det gamle PT nu ikkr rt det samme det eneste jeg skrev er at det kunne simplificeres det var intet angreb på siden, personalet eller det arbejde der er lagt i den.

har også set flere der har gjort dette "sende irrelevante, korte beskeder."

men bare for at gøre det lidt nememr så kan f.eks. et punkt som

12. Indhold og links af seksuel karakter er ikke tilladt på PokeTeam.

13. Tilfælde af indhold eller links af seksuel karakter medfører udelukkelse.

skrives ned til "Indhold og links af seksuel karakter er ikke tilladt på PokeTeam og kan medføre omgående udelukkelse"

det gamle pt havede mange punkter men det var til hver område da brugerne kunen tillade sig forskellig ting på profilen, gastebogen,quickbesked,chat og linene og også for at informere om coockies, folks status (da vi der f.eks. konstant fik spørgsmål omkring)
Brugeravatar
DARKMEW Mand
Supertræner
Supertræner

Geografisk sted: Sønderjylland

Indlægaf Tsuroerusu » 17. dec 2013, 03:40

DARKMEW skrev:PT gamle reger var så udførlige fordi at vi havede langt flere områder som folk skulle forholde sig til. og systemer, i her ikke problemer med spam, sletning af forum indlag og andre ting bare fordi folk vil have Pokedolla. eller misbrug af markedsplads og snyd med gavesysten og bytning af pokedolla og andet.

desuden oplevede vo også og mange fant smuthuller i reglerne og det kræver at man enten ændre regler elelr tilføjer flere kan også finde punkter i jeres regler som nemt kan omgås så som "udelukkende at anvende blokbogstaver" så hele denne besked kunne jeg praktisktalt skrive med STORT og bare skive "SÅDan" så er den ikke "udelukkende blokbogstaver" mere...
vi blokerede ikke folk fordi de fandt smuthuller da de ikke gjorder noget forkert men vi var nød til at ændre regleren og oplyse dem om at det ikke var okay mere!

men du kan på ingen måde sammenline reglerne og mangden af regler da det gamle PT nu ikkr rt det samme det eneste jeg skrev er at det kunne simplificeres det var intet angreb på siden, personalet eller det arbejde der er lagt i den.

har også set flere der har gjort dette "sende irrelevante, korte beskeder."

men bare for at gøre det lidt nememr så kan f.eks. et punkt som

12. Indhold og links af seksuel karakter er ikke tilladt på PokeTeam.

13. Tilfælde af indhold eller links af seksuel karakter medfører udelukkelse.

skrives ned til "Indhold og links af seksuel karakter er ikke tilladt på PokeTeam og kan medføre omgående udelukkelse"

det gamle pt havede mange punkter men det var til hver område da brugerne kunen tillade sig forskellig ting på profilen, gastebogen,quickbesked,chat og linene og også for at informere om coockies, folks status (da vi der f.eks. konstant fik spørgsmål omkring)

Din pointe om at det gamle PokeTeam havde flere områder, som skulle have regler er jeg ganske enig i. Jeg vil dog stadig mene, at jeg synes noget af det kunne koges ned til noget lidt kortere hvis vi sammenligner blot forumregler med forumregler, men det er en dybere diskussion, som jeg ikke synes er relevant.

Jeg også enig med dig i, at ja, de nye regler kan også godt koges lidt kortere på nogle punkter, jf. det eksempel du påpeger. Da jeg skrev udkastet til dem prioriterede jeg korte, og præcise sætninger, så hellere have to kortere sætninger med forskellige pointer tænkte jeg netop af hensyn til yngre brugere.

Der er også en anden vigtig regel du skal have i mente, det er paragrafferne 17 og 18:
17. Brugere skal respektere ledelsens og personalets autoritet.

18. Brugere der ikke retter sig efter ledelsens og personalets afgørelser udelukkes fra PokeTeam.

Pointen her er, at hvis en moderator f.eks. beder en bruger om, iKkE aT sKrIve SåDaN HEr, så skal brugerne rette sig efter det. Så ja, der er givetvis steder hvor folk, som er ude på at bryde eller komme på kanten af reglerne, kan finde smuthuller, men samtidig er disse regler skrevet, så at personalet kan regulere almindelig orden, så der ikke kun skal ses på reglen 100% som skreven, men også intentionen bag den. Dette er intet problem for folk, som ærligt overholder reglerne, det er kun et problem for folk, som er ude på noget.

Ovenstående kan f.eks. kombineres med:
3. Opfordring til uorden, fjendtlighed eller brud på PokeTeams regler er forbudt.

På den måde har moderatorerne retten til at regulere og opholde almindelig orden. Uden at der skal skrives konkrete regler om alt mellem himmel og jord, og en beslutning kan altid ses efter af en højerestående person hvis en bruger synes der kommer en uretfærdig beslutning. På den måde er der fleksibilitet, robusthed, og samtidig rimelighed, og en grad af sikkerhed for for brugerne for, at en beslutning stadig til hver en tid er regelbaseret, og ikke efter en moderators luner.
Præsident for Nordisk Pokémon Fællesskab
PokeTeams præsident
PokéPlazas præsident
Brugeravatar
Tsuroerusu Mand
PokeTeams præsident
PokeTeams præsident

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf MeJoho » 17. dec 2013, 04:22

Syens det var godt sagt Tsuroerusu det med at det er for at folk kan følge med for at gøre ledelsen mere åben. Det gjorde ting mere klart
selvom det aldrig har generet mig.
Og ja reglerne er sq heller ikke ret indviklede.
Brugeravatar
MeJoho Mand
Gymleder
Gymleder

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Takahiro » 17. maj 2015, 14:23

Nu hvor MeJoho komplimenterede åbenheden kan man som bruger så får at vide hvad hulen der foregår med siden for tiden???
Takahiro
Ny træner
Ny træner

Foregående

Tilbage til Om PokeTeam