Diskussion af regler for Poketeam

Alt som omhandler PokeTeam.dk som websted, f.eks. forslag til forbedringer, ris og ros.

Indlægaf Duck in a big box » 7. jul 2013, 23:21

Diskussion af Regler for Poketeam

De er temmelig vage, disse regler, og jeg føler ikke, at det ville skade at have et emne til at diskutere dem.

Jeg vil starte med at tage fat i paragraf 6:
6. Spam er strengt forbudt.
Hvad forstås ved begrebet "spam"? Hvad er spam i jeres øjne? Spam-bots, der blot poster dårligt maskinoversatte reklamer for canadiske apoteker, giver selvfølgelig sig selv, og det er næppe dem, der henvendes til i denne paragraf alligevel. Spam er et bredt begreb, der har forskellig betydning alt afhængig af hvor det bliver brugt.

Næst vil jeg gerne se på visse elementer i paragraf 9 i Etikette-afsnittet:
9. Det er ikke tilladt at:
a. gentage de samme udtalelser flere gange;
c. forsage forstyrelse af diskussioner;
e. anvende bandeord og vulgære formuleringer;

a. Denne forstår jeg simpelthen ikke. Hvad vil det sige at gentage den samme udtalelse flere gange? Uddyb gerne denne.
c. Forsage eller foresage? Det kan have temmelig stor betydning i dette tilfælde.(Hint: Jeg ved naturligvis godt, at der skal stå "foresage", men tjek lige reglementet igennem for stavefejl en anden gang).
e. Hvad er bandeord, og hvor går grænsen mellem vulgære formuleringer og nutidens hippe sprog? Vil jeg f.eks. få en advarsel, hvis jeg skriver "Sikke et lortevejr"? Jeg mindes også stadig, at sætningen "Hjemmesiden er the shit" blev censureret, hvilket jeg personligt mener var dybt unødvendigt. I en anden tråd så jeg også en sætning indeholdende følgende: "[navneord] sutter". Hvordan bliver dette udtryk set af moderatorernes øjne? Hvordan bliver selvcensurering set? F.eks. "what the fuck" vs. "dafuq", "for fanden" vs "for f*nden".

Jeg synes, det er vigtigt ikke at fjerne forummets brugeres glæde ved at skrive i frygt for at blive udelukket fra siden pga. nogle upræcise regler (eller for stramme regler, for den sags skyld).
Senest rettet af Duck in a big box 9. jul 2013, 00:25, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Duck in a big box
Juniortræner
Juniortræner

Land: Danmark

Indlægaf Tsuroerusu » 7. jul 2013, 23:29

Først og fremmest, klap lige hesten skipper. Reglerne er ikke "annonceret" endnu af en bestemt grund. De er formuleret lidt abstrakte så det samme regelsæt kan bruges for forummet og chatten, de vil blive konkretiseret i en beslutning fra centralstyrelsens administrator (MP), som det fremgår af paragraf 23.

Alle dine spørgsmål vil blive fastsat snarest muligt.
Præsident for Nordisk Pokémon Fællesskab
PokeTeams præsident
PokéPlazas præsident
Brugeravatar
Tsuroerusu Mand
PokeTeams præsident
PokeTeams præsident

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf MeJoho » 7. jul 2013, 23:33

Rules: There are no rules, enjoy your ban :(
;)
Brugeravatar
MeJoho Mand
Gymleder
Gymleder

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf Duck in a big box » 7. jul 2013, 23:41

Jeg er skam godt klar over, at de endelige regler ikke er fastsat med 100 % nøjagtighed endnu - hvilket netop er årsagen til, at jeg bringer det op netop nu. Et af de bedste midler til at give brugerne den bedste oplevelse på et offentligt forum, er at lade brugerne være med til at udforme reglerne for det givne forum. Mit indlæg var på ingen måde en kritik af reglerne (selvom jeg godt nu, når jeg genlæser det, kan se nogle tvivlsomme formuleringer), men snarere en platform til at lade brugerne få indflydelse på reglementet.

@MeJoho: Et forum uden regler og ingen prygl som virkning deraf ville få mig til at klappe i mine små hænder af glæde, men jeg respekterer, at det er de allerfærreste, der tør overlade et forum fuldkomment til dets brugere, hvor alle har samme vilkår.
Brugeravatar
Duck in a big box
Juniortræner
Juniortræner

Indlægaf Tsuroerusu » 7. jul 2013, 23:44

Duck in a big box skrev:Jeg er skam godt klar over, at de endelige regler ikke er fastsat med 100 % nøjagtighed endnu - hvilket netop er årsagen til, at jeg bringer det op netop nu. Et af de bedste midler til at give brugerne den bedste oplevelse på et offentligt forum, er at lade brugerne være med til at udforme reglerne for det givne forum. Mit indlæg var på ingen måde en kritik af reglerne (selvom jeg godt nu, når jeg genlæser det, kan se nogle tvivlsomme formuleringer), men snarere en platform til at lade brugerne få indflydelse på reglementet.

Jeg tog det heller ikke som en kritik, men bare for at gøre alle opmærksomme på, at vi er altså ikke super-androids her i ledelsen, vi tager også tid om vores arbejde med PokeTeam, bare så folk, som måtte læse med, forstår at vi ikke er færdige endnu.
PokeTeams præsident
PokéPlazas præsident
Brugeravatar
Tsuroerusu Mand
PokeTeams præsident
PokeTeams præsident

Indlægaf MeJoho » 7. jul 2013, 23:52

@Duck in a big box Det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre på sådan et stort forum som poketeam, fordi man bl.a. skal tage hensyn til mindreårige osv., og sørge for at man får flere medlemmer.

Det jeg mente med lidt spøg, er, at jeg har selv haft et forum, og hvis der ikke er mange der bruger det, så er det nemmere bare ikke at have nogle regler overhoved.

Poketeam gør det godt.
Brugeravatar
MeJoho Mand
Gymleder
Gymleder

Geografisk sted: Fyn

Indlægaf MP » 7. jul 2013, 23:56

Ved spam forstår jeg: Beskeder, der ikke holder sig til det overordende emne. F.eks. Begynde at skrive om TCG i et konsolspil emne. Skrive den ene besked efter den anden, selvom man kan opdatere sit indlæg. osv.

a. gentage de samme udtalelser flere gange: F.eks. skrive den samme sætning i det samme/flere emner.

c. forsage forstyrelse af diskussioner: Det skulle være "foresage", det er dog ikke en stavefejl, men en slåfejl, der vil blive rettet.

e. anvende bandeord og vulgære formuleringer: Et bandeord er et ord eller en vending, der kan tolkes som fornærmende, groft eller vulgært.

Jeg synes, det er vigtigt ikke at fjerne forummets brugeres glæde ved at skrive i frygt for at blive udelukket fra siden pga. nogle upræcise regler (eller for stramme regler, for den sags skyld).

Der er en grund til, at der er en mulighed for at klage over en afgørelse (punkt 12).
It´s sane to be insane and insane to be sane!

Billede

Tak til DarkMew

Billede

Tak til DarkMewtu
Brugeravatar
MP Kvinde
Centralstyrelsens administrator
Centralstyrelsens administrator

Indlægaf GoldenGrowlithe » 8. jul 2013, 00:17

c. Forsage eller foresage? Det kan have temmelig stor betydning i dette tilfælde.(Hint: Jeg ved naturligvis godt, at der skal stå "foresage", men tjek lige reglementet igennem for stavefejl en anden gang).

c. forsage forstyrelse af diskussioner: Det skulle være "foresage", det er dog ikke en stavefejl, men en slåfejl, der vil blive rettet.

Detta får mig att undra om jag har översatt fel till svenska... (För er som inte vet det är jag "Kongressens talman" (formand) på svenska PokéPlaza, och jag har översatt reglerna till svenska ^^ )
Vad betyder ordet foresage? Vad ska regeln översättas till på engelska? "c. cause disturbance of discussions" eller något annat?
/GG Billede
Kongressens formand, fra Sverige
Jag skriver mest på svenska, så det är bara att fråga (spørge) om ni inte förstår mig. Men försök att använda google translate i första hand. ;P
(Jag förstår danska :) )
Brugeravatar
GoldenGrowlithe Kvinde
Kongressens formand
Kongressens formand

Geografisk sted: Sverige
Land: Sverige

Indlægaf Tsuroerusu » 8. jul 2013, 09:33

GoldenGrowlithe skrev:

Detta får mig att undra om jag har översatt fel till svenska... (För er som inte vet det är jag "Kongressens talman" (formand) på svenska PokéPlaza, och jag har översatt reglerna till svenska ^^ )
Vad betyder ordet foresage? Vad ska regeln översättas till på engelska? "c. cause disturbance of discussions" eller något annat?

Hej GG. Duck in a big box har ret i, at der er en stavefejl. "forsage" betyder at afvise noget, det er faktisk et ord anvendt i den kristne bøn "Fadervor", dfet korrekte ord er forårsage. Det er korrekt i at det på englesk vil betyde "to cause".
PokeTeams præsident
PokéPlazas præsident
Brugeravatar
Tsuroerusu Mand
PokeTeams præsident
PokeTeams præsident

Indlægaf GoldenGrowlithe » 8. jul 2013, 10:43

Ok, då har jag översatt rätt i alla fall. Det "made no sense" i google translate, så jag blev lite förvirrad där. ;)
Så... du menar att foresage=forårsage? ...eller? ^^'
/GG Billede
Kongressens formand, fra Sverige
Jag skriver mest på svenska, så det är bara att fråga (spørge) om ni inte förstår mig. Men försök att använda google translate i första hand. ;P
(Jag förstår danska :) )
Brugeravatar
GoldenGrowlithe Kvinde
Kongressens formand
Kongressens formand

Geografisk sted: Sverige
Land: Sverige

Næste

Tilbage til Om PokeTeam