Pokemon Season 1 - Indigo League

Pokémon anime- og mangaserierne.

Indlægaf Liepard » 11. jun 2013, 19:00

Hejsa alle sammen syntes jeg ville lave en debat hvor vi kan delle vores holdninger til de forskelige ting i den første pokemon sesong.

Men inden jeg begynder og snakke om det vil jeg sige en ting. DET ER MIN MENING! Og min mening er ligeså god som din. Så vis i er så søde og lade være med og hate on de andres meninger.

Men her går jeg i gang.

Til og starte med vil jeg snakke lidt om musikken til sæsongen. Kan du sige AMASING. Jeg tror ikke du kan finde en eneste person der var barn i slutning af 90erne start 00erne der ikke kan synge med på den titel melodi. Personlig selv skal jeg ikke høre mere end de første 2 sekunder før jeg ved hvad det er vi snakker om. Jeg vil næsten sige at det er den mest kende pokemon sang. Vil i den forbindelse også nævne pokemon rappen der var efter tulleteksterne. Den var for sej og på et tidspunkt kunne jeg faktisk helle rappen og det var også en god måde jeg lærte alle 151 pokemoner ( Ja jeg ved de synger der er 150 men mener at mewtow eller mew er med i rappen)

Nu til det det handler om Animen og til det har jeg lavet en top 10 liste over mine farvoridt episoder fra den første sæson

10; Episode 51 eller 48 i Danmark " Det store Bryllup
Grund: Jeg har siden pokemons begyndelse elsket Team rocket og Jessy, James og Miowth har altid været mine farvoriter og har fasineret mig hvad deres baggrunds historie er. Kort kan jeg sige om handlingen at vi finder ud af at James faktisk kommer fra en meget rig familie og havde det mange vil kalde et liv i luksus. Vi finder også ud af at James første pokemon ikke er en koffin som man skulle tro men en Growlith. Og at han er blevet giftet væk til en anden pige der mystisk nok ligner meget Jessy. Familien vil gøre alt for og få James til og gifte sig med dem og prøver også og få hans to venner til og udlever ham til dem til trods for penge. Episoden er både meget sjov og rørende på samme tid. Har dog meget ondt af James og hans growlith og en skam de ikke følges sammen men jeg formoder at hans egne pokemoner var mere komiske

9.Episode 19 "En dyst med stød i"
Episoden indeholder en af de mest vigtige ting for pokemon personligt til mig. Det med at du ikke behøver og udvikle dine pokemoner. Teknist set er det rigtig at Pickathue er svager end Raithue ( Igen jeg kan ikke lige huske hvordan man staver til dem måske skulle jeg købe pokemon typ). Men oven i det er det også en stort valg som Ash skal vælge om han skal udvikle sin pokemon eller lade vær? Og så gør det heller ikke noget at vi har en helt vild awsome gym leader der kan kæmpe mod Ash

8.Episode 57 eller 54 dansk "pokemon fotografen"
Her møder vi en af de mindre kendte erhver i pokemon verden syntes jeg. Nemlig jobbet som pokemon fotograf og vi møder en af de Personer jeg holder meget af nemlig Todd. Todd er en af de få personer der har taget et biled af en Arodavty. Denne muglighed bruger Team rocket at de vil betale sig for og få fat i Ashs pokemon hvilket han gennem helle episoden men finder ud af det er svært. Grunden til at denne episode er så højt oppe er fordi jeg som lille efter jeg så episoden lånte mine forældres gamle kamara og gik ud i haven og leget at min hund er en vild pokemon og prøved og tag bilder af den der var dog ikke film i kameraet. Og så var jeg lidt overasked over at man laver et spil hvor man skal netop træde i hans fodspor og tag bilder af pokemoner. Har ikke selv spilled pokemon snap men lyder lidt sejt men også lidt kedeligt

7.Episode 1. * Pokemon! jeg vælger dig."
Ja jeg ved at jeg måske har den lidt lavt når man ser på at det er det første afsnit i serien. Men jeg har en forklaring. Jeg fik som barn aldrig set det første afsnit da det blev sendt på tv. 2 først nogle år sener fik jeg set den på dansk. Men når det er sagt er det et hysterisk morsomt afsnit. Bare den måde Pichathue læner sig bag ud mens Ash trækker ham af sted i gennem landskabet. Oven i det får vi også et smugkik på HO-OH og der med også at der vil være en anden generation. Der er mange der mener at den rigtig skulle kun havde været i en sæson men jeg tror personligt at de ville lave mere end bare den ene generation ellers ville de ikke bruge Ho-Oh som et lille teasher. Men oven i det møder vi seriens første kvindelige store birolle. Og han lover hende og give hende en ny cykel hvilket aldrig sker.

6. Episode 6 *Clefairy og månestenen*
Lidt sjovt at nummer 6 er episode 6. Men et af de helt store mysterier i pokemon verden. Hvor kommer de fra? Og hvad er det for noget med Clefairy og månesten? Det sidste spørgsmål bliver dog hurtigt svaret på at de kan udvikle dem til Clefable. Oven i det er teorien om at pokemoner som Clefairy kommer fra det ydre rum. Eller det er hvad Seymore som jeg personlig syntes er en helt vild awsome person. Nørdet men på den fede måde. Personlig elsker jeg og høre om pokemon teorier og når man har den alrede så tidlig i sæsonen og at du har en masse YPER CUTE Clefairys så gør det bare ikke beder. Og Brock fanger sin første pokemon nemlig en zubat, som jeg entlig holder meget af.

Forsættelse følger...
Brugeravatar
Liepard Mand
Supertræner
Supertræner

Geografisk sted: pt. engesvang
Land: Danmark

Indlægaf Wartortle » 11. jun 2013, 22:59

Jeg så mit snit til at lave en top 10 episode, så den kommer her

10. Squirtle-holdet slår til
Squirtle er min yndlings af Ash pokémon, så selvfølgelig skulle afsnittet hvor han møder den, være med.. men der er ikke så meget til det udover at Squirtle joiner. Syntes stadig det var ærgerligt at de ændrede til at farve Mistys hår lilla frem for at dræbe hende XD

9. Kæmpe pokémonernes ø
Ideen med at Pikachu og co. bliver efterladt til sig selv syntes jeg er herlig og anderledes fra de andre afsnit hvor menneskerne er med, afsnittet her gav også Ash pokémon mere personlighed. Og selve ideen med, at de bare er fanget i en tiviolipark kom som en overraskelse og en skuffelse for mig som barn, troede fuldt og fast på at der fandtes en kæmpe Pikachu

8. Hollywood, her kommer vi
Fordi v i får lidt af vide om Meowth fortid og hans evne til at tale… ”Sara sælger sand i Sahara” var det første han for resten lærte at sige, men alt i alt er den her, fordi jeg syntes det var rart at se Meowth fortid.

7. En dyst med stød i
Jeg kan huske at det her var min yndlings afsnit som barn, af en eller anden grund elskede jeg at se Pikachu få tæsk og rejse sig op igen, meget bedre bagefter. Hele dilemmaet med om Pilachu skulle udvikle sig eller ej startede her og det er blevet brugt et par gange bagefter, husker at i Pikachu og Goliat, en DP episode taber Pikachu endnu engang mod en Raichu og står overfor samme valg. Men klart en af de bedste gym kampe.. for den bedste er den ikke

6. Charmander, den herreløse Pokémon
Selvom jeg nu bedst kan lide den som Charmeleon var det her en af de mere ’mørke’ afsnit og det første der stillede spørgsmålet, om en pokémon egentlig kunne dø. Selvom Bulbasaur i afsnittet før og Squirtle i afsnittet efter også er efterladte så var det Charmander der sagde mig mest især fordi jeg altid var så vild med at den gik tilbage og ventede.. desuden er Charmander nuttet og det var det første afsnit hvor jeg sad på kanten af sædet hele vejen igennem

5. Kaos i vulkanen
Magma vs Charizard er en SÅ for fed kamp af Blaine klart tager førstepladsen i form af bedste gym kamp. Jeg har ikke det store at sige, det var bare et godt afsnit med masser af fede kampe og Charizard der var ALT for herre nice

4. Pikachus farvel
”Det kunne jo ske, at vi sku sig farvel” jeg kan stadig sangen 100% og jeg har altid godt kunne lide afsnittet, men det var nu mere den vilde, lille Pikachu og Ash Pikachus venskab.. og ja valget for Ash om han ville fortsætte med Pikachu eller slippe den fri… det er trist og man føler for Ash der står overfor sit sværeste valg nogensinde

3. Pokémon – Jeg vælger dig!
Der er bare et eller andet over det første afsnit, et eller andet jeg virkelig godt kan lide.. og derfor er det så højt oppe. Pikachu er genial i afsnittet her og det ser SÅ sødt ud når Pikachu slikker Ash på hagen i slutningen af afsnittet.. desuden så var det her det hele startede.. det fortjener lidt credit

2. Farvel Butterfree
Jeg græder stadig når jeg ser afsnittet, som lille var det så utrolig stærk en epiosde og det har ikke ændret sig med tiden. Ash lader sin ven, sin første pokémon gå, fordi han ved at det er det bedste.. seriøst en af de mest modne øjeblikke for Ash, øjeblikke jeg i nyerer tid lidt savner. Alt i alt er det utroligt, og så jeg det lige nu ville det være med en lille tåre i mit øje

1. Sneblind vej
Jeg ELSKER når pokémon bliver følsomt og simpelt, og det viser episoden utroligt godt. Ash fanget i en snestorm han muligvis ikke overlever på grund af kulden… alligevel gør han ALT for at hans pokémon ikke skal fryse, han tvinger endda Pikachu ind i sin pokéball… hvis ikke det er fordi det er vigtigt ved jeg ikke hvad det er. Dog ender det jo med at de alle sammen holder hinanden varme natten over og sammen overlever de den kolde nat
Senest rettet af Wartortle 18. sep 2014, 20:03, rettet i alt 2 gange.
Iris/Luxray
Storm/Pikachu
Chrona/Galvantula
Jayden/Rampardos
Zeke/Venipede
Zapdos

28 - 08 - 2008
Brugeravatar
Wartortle Kvinde
Gymleder
Gymleder

Geografisk sted: Danmark

Indlægaf Liepard » 12. jun 2013, 09:28

Nice jeg elsker også mange af de pokemon afsint og nogle af dem vil være på min top 5. dog har jeg nogen af dem som bare ikke slog igenem mig.
*Charmander den herreløse pokemon* Er en virkelig rørende pokemon episode som visser en mørk side af pokemon det med at nogen ikke er gode mod deres pokemoner og barre efterlader dem Men jeg blev bare ikke rørt af den episode. Og jeg har fået så mange skæld ud fordi jeg ikke lige er en fan af den episode

*Kæmpe pokemonernes ø* Var bare en virkelig mærkelig pokemon episode for mig. For der første kan pokemonerne i den danske episode snakker de i stedet for som de i den engelke episode hvor de bare under tekster hvad de siger. Og så er der kæmpestore pokemoner som så viser sig og være roboter
Brugeravatar
Liepard Mand
Supertræner
Supertræner

Indlægaf Pokeshard » 12. jun 2013, 20:23

Angående "Kæmpe pokemonernes ø" så tror jeg heller ikke jeg ville sætte den ind i top 10, yderst mærkeligt episode, men kunne godt lide den røde tråd igennem de episoder af at det over flere episoder handlet om det samme eller af konsekvens af handlingen i forhold til mange andre episoder
Kendt som Pokeshard på det originale Poketeam
Pokeshard
Ny træner
Ny træner

Indlægaf Ellechim » 14. jun 2013, 10:22

Okay, jeg kan ikke lave en decideret ''episode top 10'', men kan nævne moments hvor jeg tudede! <3

Første afsnit, da Ash forsvarer Pikachu
Først efter jeg genså det efter mange år, var jeg ved at tude da jeg så det! Det var helt utroligt.... smukt! Åh min Gud, alle de minder! <3

Da Butterfree slippes løs
Der græd jeg så for real! Seriøst! Hvorfor skal et være så... følelsesladet?! D;
Mega godt afsnit i det hele taget!

Da Ash er ved at forlade Pikachu til Pikachu flokken
Ikke fordi man ikke ved, at han ikke gør det. Men tanken om... hvis de var blevet skilt der! Man kan synes hvad man vil om Ash og Pikachu, jeg er ikke en fan, MEN Animeen ville være nada uden dem! Det ville simpelthen være for sært at udskifte dem!

Afsnittet hvor Ash får sin Charmander
Dette stikker dybere end som så, da dette var det første afsnit jeg så, mens jeg lå på sygehuset.
Charmander er min ynglings Pokemon, og dette afsnit var starten på min fandom. Jeg kan huske pædagogerne ude på sygehuset engang sagde til mig, at de små fyre (ment som Pokemon'er) næsten var med til at redde mit liv. Og det takker jeg Pokemon for, især Charmander, min første Pokemon ~

Men jeg er helt klart generelt vild med 1 sæson. Der var så mange ''fillers'' der ikke havde så meget med badges eller noget andet at gøre, simpelthen bare for at lære Pokemon verdenen at kende! Og det er noget, jeg selv satte stor pris på ~

~ Ellechim
Billede
Brugeravatar
Ellechim Kvinde
Supertræner
Supertræner

Indlægaf Liepard » 30. jun 2013, 14:11

Her har jeg mine top 5 af alle den første sæsong af pokemon og jeg ved at mange af jer vil være helt uenig med mig men mange af disse programmer har røde helt tilbage til jeg var 8 år så det er rent nostaldiske grunde og barndoms minder

5. spisode 22(21 af de danske) Abra og det telepatiske opgør
Jeg kan kun sige en eneste ting til det her episode. MEST AWSOME POKEMON GYM LEADER I ANIMEN! Hun er total crppy og da jeg var barn i slut halfemer start nullerne havde jeg faktis marretidt efter og havde set det afsnit heldigvis mener jeg at de sende det andet afsint bagefter hvor Ash bekæmper gym Leaderen. Jeg kan kun sige at jeg er skuffet over hun ikke har fået så meget credit i spillende. Men hun er helt klart den gym leader der har den ondeste staf vis du taber over for hende i en kamp. Entlig syntes jeg beder om at hun skulle være en spøgelse gym leader da det ville passe beder til hendes karakter i animen. Men det er min mening. En anden ting er også jeg har altid været fasineret i det tanketrik med og bøje skere (om det så er fup eller ej) og her har du både mennesker og pokemoner der prøver på det.

4.afsnit 21 (20 i danmark) Farvel Butterfree
Kan kun sige en ting. Jeg græd da jeg så dette afsnit og jeg gør det stadig væk. Som sagt så jeg ikke de 2 første afsint da de blev sendt på dansk tv så de første episoder jeg så var dem hvor Ash fanger sin første pokemon og der for har jeg bare haft en dyb kontakt og relation til Butterfree. Så kombination af at man skal sige farvel til en pokemon man har fulgt gennem alle de episoder den var med i. og plus det er en meget sød kærlighed historie og nyder altid en godkærligheds historie selvom jeg ikke selv er god til og få dem til og ske i mit eget liv. Men nok om det så syntes jeg også den pink Butterfree er yper cute og jeg ville også falde på knæ (vis de har det)

3.Episode 8. Vejen til Pokemon-liga
Ja jeg ved det godt at det ikke er en af de mest spændene pokemon episoder. Men jeg elsker det over alt. For det første møder vi AJ der er en kopi af Ash vis du spørg mig. 2 træner der brænder for og blive den bedste pokemon træner og vil kæmpe hårdt for det. Og helt ærgeligt 100 kampe vundet unden nederlag det er da bare for AWSOME, Jeg kan godt lig dette afsint for det sætte spørsmållet om der er en god og en dårlig måde og træne pokemoner på. Ash mener tydeligt at AJ gør det forket ved og give sine pokemoner den spechele dragt på og tvinge sin sandscrew ( Som er ypper cute) til og springe ned i en swimming pool selvom det ikke er dens favoridt ting. Men jeg syntes bare det viser havd hård træning kan gøre. Plush jeg tror også at AJ har den rette blanding af venskab og træning til sine pokemoner. Ikke at Ash også har det men AJ er bare min ynglings mandlig karakter fra første sesong. Og fik jeg sagt han har pisk , You don't mess whit that guy

2.Episode 9 Den hårde skole
Det er første og eneste gang Ash forelsker sig" Det er det der står på den gamle poketeam. Det er en kostskole afsnit hvilket jeg syntes er meget sjov tanke. Hvorfor har Gamefreak og Nintendo ikke lavet et pokemon akademi spil endnu? KOM IGANG! Afsnitted viser også meget godt at du ikke kan læse og spille dig til og vide alt om pokemon. Og det er måske en meget vigtig lektie som alle kan bruge dels med kørekort og alt mugligt andet. Vi får noget background story på Jessy og James og det elsker jeg jo som sagt før, Og meget intrasant at de rent faktisk har læst om pokemoner men aldrig skabt sucess. OG nu til de 2 grunde hvorfor jeg elsker dette afsnit.Giselle og Cubone. Jeg elsker hende bare hun er en god blanding af overmodighed snoppet men samtidig også en person med et godt hjerte der alligevel vil hjælpe personer. Godt nok skal hun lige sættes på plads inden,Cubone er en historie for sig. Bare kig på hvad der står om den på en hvilken som helst pokemon side. Det er så trist og depramerende og jeg kan desvære relatere meget til den. Så som barn syntes jeg det var den mest nutted og det samme med dens ejer uden og vide hvad der stod i pokemon dex om den. Kan kun sige Jeg elsker hvert et sekund af det afsnit.

DA DA DAAAAAAAA!!!!!!!!!

Nummer 1:Episode 72( 69 dansk) Go West, Young Meowth
Kan kun sige en ting da jeg så dette afsnit for første gang."stakels Meowth" Jeg har altid syntes han var en af de sjoveste pokemoner i helle serien men jeg viste ikke hvilken sørgelig historie der lå bag den første talende pokemon. For der skal godt nok meget til før man vil ændre om på sin natur. Men Det visser bare at vis man virkelig vill noget her i livet så skal man arbejde hårdt. Desvære ender det meget sørgeligt for Meoth Men jeg har også meget ondt af den anden Meowth at blive forladt af sin ejer fordi hun ikke har råd til den, UHHHHHHH Det gør mig så sur at hun gør det. Men jeg vil ikke spoile for meget. Men det afsint SKAL SES. Det kan ikke diskuteres, Og man kan ikke kalde sig pokemon fan vis man ikke har set det afsnit vis du spørg mig
Brugeravatar
Liepard Mand
Supertræner
Supertræner

Indlægaf Jette » 20. aug 2014, 20:39

I sæson 1 møder man Clefairy og den har sit havn i titlen på episode 6:

"Clefairy And The Moon Stone" (Pippi and the Moon Stone)
"Pippi to Tsuki no Ishi"

og episode 62 (60):

"Clefairy Tales" (Pippi vs. Purin)
"Pippi Tai Purin"

I læser rigtigt:
For nogle dage siden bemærkede jeg, at Clefairy hedder Pippi på japansk!

Og du nævner musikken. Jeg har lyttet til baggrundsmusikken i løbet af afsnittene. Nogle af dem er iørefaldende melodier. Desværre snakker de jo ofte samtidigt med musikken. Nogen gange er der kampe imens.
Der er især en melodi, man hører en sjælden gang imellem, som jeg synes særligt godt om. Den høres bl. a. i afsnit 158 (jeg ved godt det er sæson 3). The Psychic Sidekicks!, som er et af de afsnit vi ikke fik på TV 2. Man kan høre melodien fra 10.56 til 11.49. Det er scenen, hvor Ash, Misty og Brock går en tur i byen sammen med Cherry. Jeg har kun hørt den i nogle få afsnit. Og da sæson 3 ikke blev vist i dansk tv, hørte jeg startsangen første gang på nederlandsk.
Brugeravatar
Jette Kvinde
Juniortræner
Juniortræner

Tilbage til Anime og manga