Pokémon Filmen: Kyurem mod Retfærdighedens Sværd ude nu

Pokémon anime- og mangaserierne.

Indlægaf PD » 23. aug 2013, 14:53

Den 15 Pokémon film, Pokémon Filmen: Kyurem mod Retfærdighedens Sværd fik release den 22-08-13 og kan nu købes diverese steder (dog er der nogle forhandlere der endnu ikke har fået den på lager).

Jeg vil gerne give min lille anmeldelse til filmen, da jeg føler den danske version virkelig... ehm, noget... lol

Altså, først og fremmest er det fedt vi danskere får filmen før england (den har release i september for dem). Dubben er faktisk ikke helt tosset, der er blevet brugt nogle nye stemmelæggere (sikkert kun for filmen) og Keldeo bliver stemmelagt af en ret så ung en af slagsen, en såkaldt Sebastian Ellefsen. Har aldrig hørt om ham, men han gør det faktisk rigtig godt!

Virizion's danske stemme er altså virkelig den jeg føler burde være bedre. Hun/han/den bliver stemmelagt af Tillie Bech (et eksempel man har hørt hende er fra Magi på Waverly Place, stemmen til Harper) og jeg føler virkelig ikke den er særlig god. For det første passer stemmen ikke til Virizion og hun gør det ikke ret godt, syntes jeg. Var overasket over den da filmen begyndte! I forhold til de andres stemmer, er hendes nok den dårligste (der kan selvfølgelig forbedres :D).

Terrakion lød umiddelbart til at blive stemmelagt af Peter Zhelder (Meowth's stemme) i en meget dyb vokal, men i credits står der en Torbjørn Hummel, men der er ikke nogen andre i filmen der har en anden stemme, så jeg tror at han lagde stemme til Terrakion (hvem skulle han ellers lægge stemme til?)

Cobalion bliver stemmelagt af den gode gamle Kasper Leisner (han har lagt stemmer i Pokémon før) og gør det som altid rigtig godt!

Kyurem er den sidste med en vigtig rolle i filmen, men han har dog ikke fået nogen bestemt stemmelægger. Han bliver stemmelagt af Peter Zhelder og Zhelder gør det rigtig godt! Han er god til at ændre din stemme til at være høj og meget dyb. Her laver han en rigtig god dyb stemme som passer godt (og man kan sangtens høre det er ham, haha!). Thumbs up til ham :D

Her kommer de negative ting: intro sangen (Rival Destinies) og credits sangen. For det første så har de valgt at lave teksten om og fundet nye sangere til intro sangen, hvilket jeg syntes er... mærkligt... hvorfor, spørger jeg bare xD
Du kan lytte til sangen her: http://www.youtube.com/watch?v=TdLTQ3DutpQ
Sangen er dog meget god! Bliver sunget af Gry Trampedach og Søren Launbjerg.

Nu kommer det værste ved filmen IMO: credits sangen. Sangen var meget god, det er ikke det. Det der ødelægger det er at udgiverne har valgt, i alle sprog undtagen engelsk, at placere en mandestemme midt inde i sangen som fortæller, på det valgte sprog, hvem der har været med til at lave filmen! (altså fx de danske). DETTE var virkelig... bunden... mest fordi at det han fortæller står til sidst i credits ALLIGEVEL! Så hvorfor dog placere det i sangen?! Da jeg rippede sangene fra filmen kunne jeg ikke engang fjerne det, det ligger sammen med sang-lydbåndet! Åhhh min gud XD Som sagt, så er sangen faktisk god! Den bliver sunget af Annelouise Sørensen (hende fra X-Factor!) men det er sgu syndt at den bliver ødelagt af et dårligt valg...

Tjaa... ja... det var vel det. Filmen er lige så god som originalen, bare syndt de ændrede intro sangen og ØDELAGDE credits sangen D:
Nå men... ja, fortæl fortæl hvad I syntes hvis det er! Hvis I har set den og sådanne ting :D
Brugeravatar
PD Mand
Ny træner
Ny træner

Land: Danmark

Indlægaf MeJoho » 25. aug 2013, 00:35

Hvis intro sangen er god men de har lavet teksten om, så ser jeg det ikke som en dårlig ting. For det gør man med ALT. Og det er virkelig irriterende, men i længden så kan man ikke lave en god sang hvis man bare skal oversætte en tekst fra et sprog til et andet.
(:
Brugeravatar
MeJoho Mand
Gymleder
Gymleder

Geografisk sted: Fyn
Land: Danmark

Indlægaf Wartortle » 25. aug 2013, 13:57

Jeg syntes faktisk bedre om intro sangen i her end Tv size, men måske er det bare mig. Og ja siden jeg ikke har hørt resten af filmen (og sikkert heller ikke kommer til det) kan jeg jo ikke give min mening, kun at jeg, både på engelsk og japansk, ikke har været ligeså tilfreds med Kyurem filmen som Victini filmen
Iris/Luxray
Storm/Pikachu
Chrona/Galvantula
Jayden/Rampardos
Zeke/Venipede
Zapdos

28 - 08 - 2008
Brugeravatar
Wartortle Kvinde
Gymleder
Gymleder

Geografisk sted: Danmark