Arkiver
- oktober 2013
Pokelols potentialebedømmelse: Entry Hazards
   25. okt 2013, 18:46
Pokelols potentialebedømmelse: Aegislash
   16. okt 2013, 17:17
En ide slog mig
   14. okt 2013, 22:52

Feed

Permanent Linkaf Pokelol » 25. okt 2013, 18:46 » Set 1025 gange » 0 kommentarer

Som de fleste nok er bekendte med, har Entry Hazards en stor effekt på spillets gang. Fra dets introduktion i Generation 4 spillene, har Stealth Rock været et af de bedste "angreb" i spillet, netop på grund af det faktum, at Entry Hazards var gode for et hold at have med, og kunne vende en tabt kamp. I X/Y blev der introduceret en ny form for Entry Hazards, hvilket fint ligger op til dette blog indlæg, hvor jeg vil prøve at vurdere effekten fra de forskellige Hazards, samt bedømme deres påvirkning på en kamps forløb.

First Up: Toxic Spikes

Toxic Spikes er et angreb der kan blive brugt til at give modstanderen Pokémon enten en almindelig omgang Poison (1/8 af en Pokémons maksimum HP hver runde) eller en omgang Badly Poison (1/16 af en Pokémons maksimum HP den første runde, 2/16 anden runde, 3/16 tredje runde osv.). Dette betyder altså, at hvis du godt kan lide at drage nytte af et angreb som Toxic, kunne du slippe for at give e...

[ Fortsættes ]

Permanent Linkaf Pokelol » 16. okt 2013, 17:17 » Set 737 gange » 0 kommentarer

Helluw!

Efter mit sidste blogindlæg kom der lidt respons. Det lød som om, at der var en smule støtte til projektet, så jeg vil prøve at sætte det igang. Jeg vil prøve at dække og forklare lidt om nogle pokemoner, jeg ser stort potentiale i, i den kommende generation - Med de kompetetive briller.

Den første Pokémon jeg vil kigge på, er Aegislash

Billede

Det første jeg lige vil gøre opmærksom på ved Aegislash, er dens ability; Stance Change. Denne ability gør, at hver gang Aegislash bruger et defensivt angreb, er den i Shield forme, mens den, når den bruger et offensivt angreb, er i Sword forme. Dette har også en væsentlig betydning for dens base stats:

Shield forme: 60 HP / 60 Attack / 150 Defense / 60 Special Attack / 150 Special Defense / 60 Speed

Sword forme: 60 HP / 150 Attack / 60 Defense / 150 Special Attack / 6...

[ Fortsættes ]

Permanent Linkaf Pokelol » 14. okt 2013, 22:52 » Set 3031 gange » 3 kommentarer

Hej Poketeam!

Jeg vil gerne starte med at sige, at jeg hverken har eller har tænkt mig at anskaffe mig X/Y, da jeg ikke har lyst til at smide penge efter både 3DS og spil. Dernæst til min ide:

Nu har jeg kigget lidt på de forskellige Pokémon, der er blevet offentliggjort med X/Y. Hvor mange ville støtte op om, at jeg hver uge, med denne introduktion af blogs, skrev et indlæg om en pokemon jeg så potentiale i kompetetivt, og mit bud på et eller nogle gode sets, der kunne være brugbare?

Dette ville gælde både, og primært, de nye Pokémon, men også de ældre.

Pokelol, signing out!

1 ud af 52 ud af 53 ud af 54 ud af 55 ud af 5