Arkiver
- februar 2014
Min dejlige Latios
   15. feb 2014, 17:37

+ januar 2014

Permanent Linkaf Latios » 15. feb 2014, 17:37 » Set 1065 gange » 0 kommentarer

Jeg kan tydelig huske, dengang jeg fik min Game Boy Advance. Jeg havde ønsket den i lang tid, og i anden klasse fik jeg den endelig, efter at jeg fik skrabet en masse penge sammen. Nu kunne jeg selv spille Pokemon i stedet for at være den, der altid kigger på, når andre spiller hende i skolen. Hvis jeg var heldig, kunne det være, jeg fik lov til at spille lidt på deres. Jeg valgte en lyseblå Game Boy i Elgiganten og gik så hen til Gamestop for at vælge mit første spil. Jeg overvejede lidt, om jeg skulle vælge Pokemon Ruby, Sapphie eller Emerald. Jeg fik så øje på Emerald ovre i hjørnet med brugte spil. Jeg tænkte, at hvis jeg valgte et brugt spil, så ville jeg have en masse i forvejen.
Da jeg tændte spillet på for første gang på min nye GBA, så jeg, at alle tre Hoenn-startere var der :O Træneren i spillet havde allerede to emblemer. Jeg begyndte så at spille med det samme. Efter lang tids slid kom jeg endelig til ligaen, som jeg vist tabte første gang :( Jeg klarede den så senere og var meget glad :3 Jeg har set mange af mine andre venner klare ligaen før, men nu havde jeg selv klaret den, så nu var jeg stolt. Jeg så bagefter noget af det credit, der kommer, når man får klaret ligaen. Jeg syntes, det tog en evighed dengang, så jeg slukkede og tændte igen, da den gemmer spillet før det kommer. (Jeg havde set mine venner gøre det før).
Da jeg startede igen, var jeg så hjemme i startbyen igen. Min træners mor var der og var stolt af mig. I tv'et var der så en nyhedsudsendelse om en Pokemon. Min træners mor fik ikke lige fat i, hvilken farve Pokemon'en havde, så jeg fik valget mellem blå og rød. Blå var min yndlingsfarve dengang, så den valgte jeg selvfølgelig, selvom jeg ikke helt vidste, hvad det rent faktisk betød. En dag da jeg fik tilfældigt rundt i det høje græs, så jeg til min store overraskelse Latios! Jeg havde hørt om den mange gange før, når mine venner spillede deres spil. Det havde aldrig lykkedes dem at fange den, fordi den hele tiden flygter fra kampen. Jeg gjorde så, hvad de plejede at gøre. Jeg kastede en Ultra Ball, som den let og elegant slap ud fra. Så flygtede dem. Jeg tænkte, at jeg kunne bruge en Master Ball til at fange den, men den havde jeg allerede brugt på Rayquaza, som er den legendariske, spille handler om.
Efter lang tids overvejelse besluttede jeg, at genstarte mit spil, da jeg også havde gjort mange andre dumme ting i spillet. Jeg solgte alle de ting, jeg fandt, også selvom de måske kunne være ret vigtige. Jeg begyndte at meget hurtigt at få alle emblemerne igen og klare ligaen på rekordtid. Jeg lod være med at bruge min Master Ball på Rayquaza og lod den bare være oppe i sit tårn meget længe. I mellemtiden havde jeg fundet ud af, hvad det med tv-udsendelsen betød, så jeg valgte selvfølgelig blå igen. Efter noget tid mødte jeg endelig Latios igen i mit nye gem, så jeg kastede min Master Ball og fangede dem. Jeg gav den nickname't Bloom. Det var begyndelsen.....
Senere opdagede jeg faktisk, at der var noget i spillet, der hed Battle Frontier (Jeg forstår slet ikke, hvordan det er lykkedes mig at undgå at se det før....) Jeg begyndte så at kæmpe der, og min Latios var nærmest altid sammen med mig, når jeg kæmpede. En anden, som også nærmest var fast på mit team, var Milotic. Jeg havde jeg brugt helt vildt meget besvær på at fange, og helt vildt meget besvær på også at udvikle. Ved hjælp af de to Pokemon'er og en skriftende tredje-Pokemon, lykkedes de mig at klare tre-fire Frontier Brains på sølv-niveau. Mere kunne jeg simpelthen ikke klare med mit team.
En dag så jeg i reklamerne, at et nyt spil var på vej. Det var Pokemon Diamond og Pearl. Jeg måtte bare have spillet, når jeg anskaffede mig en Nintendo DS og spille noget tid efter, da jeg skulle vente, til det blev min fødselsdag. Ved min fødelsdag fik jeg så spille og gik straks i gang med at spille. Jeg anede slet ikke, at det var muligt at overføre Pokemon'er: Det opdagede jeg først lang tid efter, jeg fik klaret spillet. Efter noget tid fik jeg så overført min Latios samt mange andre til mit Diamond-spil. Latios blev så en meget stor hjælp til det kampsted det var der. Jeg blev en smule skuffet, da der ikke var noget, der hed Battle Frontier (først efter Platinum som jeg aldrig fik købt)
Efter noget tid begyndte jeg at holde en pause fra Pokemon. (Jeg spille dog Pokemon Mystery Dungeon og Ranger i perioder, da jeg også fik købt dem ^^) Jeg begyndte først at spille igen, da Black og White version 2 udkom. Jeg besluttede at købe det gennem nettet. Da det kom, begyndte jeg at spille det, og jeg blev pludselig glad for at spille Pokemon igen ^^. Jeg var blevet ældre og bedre til engelsk, så jeg lyttede til alt, hvad de andre havde at sige xD. Det tog mig så rimelig lang tid at komme igennem spillet, fordi jeg simpelthen skulle spørge alle i byerne og vende vrangen om på det for at være sikker på, at jeg fik det hele med. Efter Ligaen var der så noget i spillet, som greb mig meget. Det bar Pokemon World Tournament. Jeg brugte timevis på at spille det, for det var noget, som mindede lidt om det Battle Frontier, jeg savnede. Noget tid senere fik jeg min Latios overført fra mit Diamond-spil, så jeg også kunne hjælpe mig nu. Den blev en stor hjælp for mig i PWT. Jeg vandt en masse kampe med den. Senere blev jeg introduceret for Ev, så jeg begyndte at træne Pokemon'er efter det. Jeg fik også min Latios' Ev's nulstillet, så jeg kunne gøre den bedre.
Efter noget tid fik jeg min 3DS, fordi jeg havde tænkt mig at købe det nye Pokemon-spil. Jeg købte derfor en ca. et halvt år i forvejen. Med den kunne jeg gå på nettet, så jeg begyndte at spille Rating Battles med mit White 2. Der opdagede jeg så, hvor grufulde japaner kan være :( Jeg tabte hele tiden til dem. Jeg vandt heldigvis lidt mere, end jag tabte, så jeg havde lidt over det rating, man startede med. Min Latios var selvfølgelig med til alle kampene xD.
Noget tid efter begyndte jeg at holde en pause fra Pokemon, indtil det nye kom ud. Jeg forudbestilte det hos Gamestop, og jeg kom med det samme, da de ringede og sagde, at jeg kunne hente det. Jeg begyndte så at spille det med det samme, da jeg kom hjem. 3D-effekten var sjov i starten, men senere slog jeg det bare fra, da det blev en irritation for mine øjne. Jeg klarede må så igennem spillet, efter jeg brugte en million år, da jeg ville snakke med alle personerne og vende vrangen om på alle byer, før jeg gik hen til ligaen. (Jeg var MEGET bagud i forhold til min ven).
Efter lang tid begyndte jeg at spille Rating Battles med et nyt team, da Pokebank ikke var udkommet endnu. Jeg savnede min Latios :(
Mit nye team var godt, men ikke godt nok. Jeg tabte til de fleste japanere og var kun lidt over den rating, man startede med. Efter Pokebank udkom ændrede det sig så. Jeg fik min Latios over sammen med alle mulige andre gode Pokemon'er. Mit team blev helt lavet om, så der kun var to tilbage, som ikke var overført xD. Jeg begyndte så at vinde MANGE flere kampe. Jeg tabte så kun til få japanere, altså dem som er MEGET gode og få andre fra forskellige lande.
Jeg har aldrig gået op i IV, men en dag begyndte jeg lige at kigge lidt på det. Jeg fandt ud af, at min Latios havde elendige IV's (Især dens IV i HP var slemt), og at Docile som nature ikke var det bedste for den, men jeg var ligeglad. Jeg har vundet en masse kampe uden at tænkte på IV sammen med min Latios og de andre fra mit team :')
Senest rettet af Latios 15. feb 2014, 17:41, rettet i alt 1 gang.

Hvis du er interesseret i en kamp, så send mig en PM :D Bwuhahahaha! Usynlig skrift!
Spoiler: Vis
BilledeBuuuh! Bwuhahahaha!!!!! Mere usynlig skrift!!!!

1 ud af 52 ud af 53 ud af 54 ud af 55 ud af 5